ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
دوشنبه ۳۰ تير ۱۴۰۴ - 2025 July 21
کد خبر: ۷۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۳

برنامه‌ای برای استیضاح وزیرعلوم نداریم

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از عدم طرح استیضاح وزیر علوم خبر داد و گفت: کمیسیون آموزش مجلس برنامه ای برای استیضاح وزیر علوم ندارد.
به گزارش تدبیر24 به نقل از ایلنا، محمدمهدی زاهدی در حاشیه جلسه علنی در روز شنبه در جمع خبرنگاران ضمن تکذیب بحث موضوع استیضاح وزیر علوم در کمیسیون آموزش اظهار داشت: اصولا استیضاح وزرا مربوط به کمیسیون های مجلس نیست بلکه نمایندگان در این باره تصمیم می گیرند و در خصوص رضا فرجی دانا وزیر علوم نیز تاکنون بحثی در این زمینه به صورت رسمی در کمسیون آموزش مجلس صورت نگرفته است.

وی افزود: البته در کمیسیون آموزش مجلس برخی از اعضای کمیسیون خواستار استیضاح هستند اما هیئت رئیسه کمیسیون قصد دارد با شیوه نرم با این موضوع برخورد کند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از برگزاری جلسه مشترک این کمیسیون با فرجی دانا وزیر علوم خبر داد و گفت: پس از بازگشت وزیر علوم از اجلاس یونسکو کمیسیون آموزش با فرجی دانا جلسه مشترک در خصوص موارد مطرح شده خواهد داشت.

وی با اشاره به حضور وزیر اطلاعات در جلسه علنی کمیسیون آموزش گفت: یکی از بحثهای ما با وزیر اطلاعات استعلام در خصوص انتصابات در وزارت علوم خواهد بود.

زاهدی ادامه داد: پس از پاسخ وزیر اطلاعات درباره این انتصابات در مورد قانونی بودن این انتصابات صحبت می شود.

وی افزود: خواسته کمیسیون آموزش قانونی بودن فرایند فعالیتهای اجرایی در حوزه وزارت علوم است و فراتر از این مجلس چیزی نمی خواهد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: