ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
دوشنبه ۳۰ تير ۱۴۰۴ - 2025 July 21
کد خبر: ۷۵۶۹۸
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۶

ضرورت کاهش سن معاینه فنی به یکسال

یک عضو هیئت علمی دانشکده علوم زیستی دانشگاه خوارزمی ضمن اشاره به اینکه سن معاینه فنی در کشور باید طبق استانداردهای جهانی باشد، گفت: شروع طرح ترافیک از اتوبان کرج، در کاهش آلودگی هوای تهران موثر خواهد بود. بنابراین بهتر است در این زمینه قانونی تصویب کنیم.
تدبیر24 »رامین عزتی با اشاره به طرح ترافیک تهران تاکید کرد: با توجه به اینکه آلودگی‌های زیست محیطی به دلیل نوع حرکت توده های هوا همیشه از غرب به شرق کشور حرکت می‌کند، لازم است که طرح ترافیک از اتوبان کرج شروع شود. صبح‌ها در این اتوبان آلودگی دیده می‌شود که مستقیما رو به تهران درحال حرکت است. چنانچه بتوانیم طرح ترافیک را از کرج شروع کنیم و قانونی در این زمینه تصویب کنیم، در کاهش آلودگی هوای تهران موثر خواهد بود.

وی ضمن اشاره به اینکه شرایط و کیفیت ماشین‌های تولید داخل با ماشین‌های تولید خارج از کشور متفاوت است، اظهارکرد: ماشین‌هایی که داخل کشور تولید می‌شوند، پس از مدت کوتاهی در شرایط محیطی ایجاد آلایندگی می کنند.

این عضو هیئت علمی دانشکده علوم زیستی دانشگاه خوارزمی با اشاره به تصویب مجلس شورای اسلامی برای کاهش سن معاینه فنی از پنج سال به چهار سال اظهار کرد: امیدواریم سن معاینه فنی در کشور بیشتر از این کاهش پیدا کند و طبق استانداردهای دنیا به یک سال تقلیل یابد.

عزتی ادامه داد: قطعات خودروهای جدید پس از مدتی فرسوده می‌شوند و نمی‌توانند مانع انتشار مواد و دودهای سمی شوند. معاینه فنی سالانه می‌تواند جلوی این گونه مشکلات را بگیرد، به خصوص درباره خودروهای داخلی که استاندارد و کیفیت پایینی دارند.

وی با اشاره به اینکه اقدام مجلس درخصوص کاهش سن معاینه فنی ارزشمند است، تصریح کرد: چنانچه سن معاینه فنی در کشور بیشتر کاهش پیدا کند به نفع کشور و وضعیت زیست محیطی آن خواهد بود. 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: