آموزش کودکان برای فردای بهتر سرزمین

آموزش کودکان برای فردای بهتر سرزمین

شینا انصاری - روز جهانی و هفته ملی کودک فرصتی است برای پرداختن به دغدغه‌ها، مشکلات، بحران‌ها، علاقه‌مندی‌ها و حقوق کودکان، این جوانه‌های زندگی و امیدهای آینده. کودکان در نقاط زیادی از دنیا در حالی اولین قربانی سیاست، فقر، خشونت و جنگ هستند
جهان در آستانه‌ی بازچینش رقابت

جهان در آستانه‌ی بازچینش رقابت

محمدمهدی محمدی-رقابت‌پذیری در سال ۲۰۲۵ تنها یک رتبه‌بندی نیست، بلکه نمایی است از آنچه جهان به سمتش می‌رود: ثبات، شفافیت، و هوشمندی سیاست. کشورمان اگر بخواهد سهمی در آینده اقتصادی جهان داشته باشد، باید نه‌تنها در زمره بازیگران مهم این تغییر جهانی و همکار در سازمان های جدید بین اللملی قرار بگیرد، بلکه باید طراح مسیر خود با پایبندی به موازین و استراتژی های خود باشد. مسیری که از درون طراحی، اصلاح و اجرا می‌شود، نه از بیرون تحمیل.
چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۴ - 2025 November 05
کد خبر: ۷۶۱۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶

بازبینی خطوط تاکسی در پایتخت

قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از بازبینی خطوط تاکسی در تهران خبر داد.
تدبیر24 »شهریار افندی زاده در مورد بازبینی ایستگاه‌ها و خطوط تاکسی در تهران با بیان اینکه تاکسی‌های خطی بر اساس مسافت به دو دسته مسافت کوتاه و بلند تقسیم می‌شوند، گفت: از نظر علمی و کارشناسی، تاکسی های خطی با مسافت بلند کارآیی پایینی دارند، چرا که تا تاکسی مسافت طولانی را برود و بر گردد، عملا با ترافیکی که وجود دارد، نمی‌تواند زمان بندی مناسبی برای مسافر داشته باشد.
وی با بیان اینکه 40 هزار تاکسی خطی در تهران فعال هستند ادامه داد: در تاکسی‌های خطی با مسافت کوتاه مشکلی نداریم و در زمان پیک ترافیک این خطوط مشکل کمبود و نبود مسافر وجود ندارند اما در زمان پیک ترافیک برای تاکسی های خطی با مسافت بلند مشکل داریم، به گونه ای که معمولاً این تاکسی ها در مسیرهای طولانی در ترافیک سنگین می مانند و نمی توانند به مسافران منتظر در پایانه ها خدمات ارائه کنند و بر همین اساس، بازنگری در خطوط بلند و تبدیل آنها به خطوط کوتاه در دستور کار قرار دارد و کارشناسان در حال بررسی این موضوع هستند.
وی با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلات تاکسی های خطی، نبود مسافر در ساعات غیر پیک است و به همین دلیل، تاکسی ها از خط خارج شده و در سطح شهر به ارائه خدمت می پردازند گفت: باید این موضوع نیز ساماندهی شود و به دنبال آن هستیم تا با کمک نرم افزار، تاکسی های خطی در ساعات غیر پیک را به خطوطی که درخواست مسافر بیشتری دارند هدایت کنیم.
افندی زاده افزود: بر این اساس، تاکسی‌های خطوطی که مسافر ندارند، به دیگر خطوطی که تقاضای مسافر بیشتر است سوق داده می شوند تا عرضه متناسب با تقاضا باشد.
به گفته سرپرست سازمان تاکسیرانی تهران تا شش ماه آتی این مهم به صورت پایلوت اجرایی خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: