تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

جهانبخش خانجانی» جريان اصلاحات كه در تداوم حركت تاريخي ملت ايران در انقلاب مشروطه، انقلاب شكوهمند اسلامي و حماسه بزرگ دوم خرداد همچنان بر مشي اصلاحي و رفرميستي خود تاكيد و اصرار دارد
اتحاد مثلث!

اتحاد مثلث!

فیاض زاهد - محمد مهاجری» وضعيت جديدي كه در سپهر سياست ايران رخ نموده تا حد كم نظيري استثنايي است. براي اثبات و انتقال اين باور تلاش مي‌شود در اين نوشته به برخي ابعاد آن اشاره شود
دوشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۳ - 2024 November 04
کد خبر: ۷۶۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۱

حل مشکلات معلمان دشوارتر از مسائل هسته‌ای نیست

وزیر اسبق آموزش و پرورش از عدم اجرای کامل رتبه‌بندی معلمان انتقاد کرد و گفت: معتقدیم حل مشکلات معلمان از مسائل هسته‌ای دشوارتر نیست.

تدبیر24 »محمود فرشیدی با بیان اینکه آموزش و پرورش دچار مجموعه‌ای از مسائل است که فرهنگیان انتظار دارند دولت آینده برای حل آنها اقدام و تحولی ایجاد کند، گفت: با توجه به جایگاه آموزش و پرورش و نگاه امام (ره) به آموزش وپرورش که همه سعادت و کلید آن در دست معلم است، و با توجه به رهنمون رهبر انقلاب مبنی بر اهمیت آموزش و پرورش، انتظار می‌رود جایگاه آموزش و پرورش در ساختار اداری کشور ارتقاء یابد.

وی افزود: آموزش و پرورش کانون اساسی خلق بنای آینده است و برخلاف سایر وزارتخانه‌ها انسان تولید می‌کند و به نوعی مادر همه وزارتخانه‌هاست اما در طول این سال‌ها این جایگاه تضعیف شده است در حالی که در طول پیروزی انقلاب جایگاه ویژه‌ای داشته و اگر تقویت شود می‌تواند این جایگاه را حفظ کند.

وزیر اسبق آموزش و پرورش با بیان اینکه در حال حاضر هیچ‌کس از وضع موجود راضی نیست و معلمان مشکلات معیشتی خاص خود را دارند، گفت: دانش‌آموزان نیز شور و شوق تحصیل ندارند و خانواده‌ها از نبود عدالت آموزشی و سطح پایین آموزش ناراحت هستند. به نظر می‌رسد احتیاج به تحول و نوسازی در ساختار اداری – مالی، آموزشی و پرورشی داریم.البته نقشه راه طبق سند تحول بنیادین مشخص است و سیاست‌های کلی آن نیز ابلاغ شده است.

فرشیدی افزود: معلمان در زمینه تبعیض با سایر کارمندان دولت گلایه‌هایی دارند. پرداخت پاداش پایان خدمت آنها نیز معمولا با تاخیر بسیار صورت می‌گیرد و از برخی امتیازات کارکنان دولت محروم هستند. مشکلات معیشتی، عدم کفاف حقوق و مشکلات مسکن، بیمه و درمان را هم باید به این مشکلات اضافه کرد.

وی با بیان اینکه معلمان زن در مناطق محروم شرایط دشواری دارند که باید برنامه‌ریزی و امکانی را فراهم کرد که خانه‌های معلم در مناطق محروم ساخته شوند، گفت: الزاما همه این مشکلات تنها به دست بودجه حل نمی‌شود. تنوع منابع درآمدی، تقویت مشارکت مردم و استفاده از ظرفیت خود آموزش و پرورش، نظیر صندوق ذخیره و بانک سرمایه لازم است. این در حالی است که موضوع صندوق ذخیره مانند نمکی بود که به زخم معلمان پاشیده شد.

وزیر اسبق آموزش و پرورش از عدم اجرای کامل رتبه‌بندی معلمان انتقاد کرد و گفت: معتقدیم حل مشکلات معلمان از مسائل هسته‌ای دشوارتر نیست. آموزش و پرورش این افتخار را دارد که به کل نظام و انقلاب خدمات واحد ارائه داده و نیروی انسانی تربیت کرده است. حداقل انتظار از دولت آینده این است که برای مسوولیت وزارت شخصی انتخاب شود که از درون نظام تعلیم و تربیت باشد.


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: