ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
سه‌شنبه ۳۱ تير ۱۴۰۴ - 2025 July 22
کد خبر: ۷۷۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۲
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور:

صدا و سیما رقیب روحانی شده است

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با انتقاد از رویه صدا و سیما در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری گفت: صدا و سیما به رقیب روحانی تبدیل شده است.
مجید انصاری در نشست خبری امروز خود با اشاره به اینکه بر اساس قانون صدا و سیما موظف است با حفظ بی طرفی کامل تبلیغات انتخابات را برگزار کند، اظهار کرد: وظیفه صدا و سیما تشویق مردم به حضور در انتخابات، ایجاد نشاط و آگاهی سیاسی و ارائه برنامه های نامزدهای انتخابات است.
وی افزود: باکمال تاسف شاهدیم صدا و سیما با بی توجهی به اصل بی طرفی، به بهانه‌های مختلف، با ایجاد برنامه های خود علیه دولت مستقر و شخص رئیس‌جمهور اقدام تخریبی انجام می‌دهد. عدالت اطلاع رسانی در برنامه های صدا و سیما به ویژه در برنامه 20:30 رعایت نمی شود. برنامه های سایر نامزدها از جمله آقای رئیسی به صورت مکرر و متعدد پخش می‌شود در حالیکه اجتماع چند ده هزار نفری مردم در استادیوم آزادی شاید فقط چند ثانیه پخش شد در حالیکه در نمایش تعداد جمعیت و شعارهای مردم یک جانبه عمل شد.

انصاری ادامه داد: شورای نظارت بر تبلیغات صدا و سیما یا نظارت کافی اعلام نمی کند یا صدا و سیما به تذکر آن‌ها وقعی نمی نهد. شاهدیم با خبرسازی های نادرست و سیاه نمایی های کاذب، صدا و سیما سعی می‌کند که القا کند دولت کارآمد نیست و به وعده هایش عمل نکرده است. همین امروز در بخش خبری ساعت 14 به بهانه مسائل انتخاباتی، کارگاه هایی که تعطیل شده اند به نمایش درآمد و مصاحبه های جهت دار گرفته شد با این هدف که القا کنند هر روز واحدهای تولیدی تعطیل شده و اشتغال در حال کاهش است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه هفت، هشت دقیقه برنامه علیه دولت پخش کردند، خاطر نشان کرد: اگر انصاف و عدالت داشتند از فعال شدن 22 هزار واحد نیمه تعطیل و تعطیل که دولت آن‌ها را با پرداخت 15 هزار میلیارد تومان فعال کرده یا ایجاد یک میلیون 300 هزار فرصت شغلی خالص در سال 94 و 95 گزارش تهیه می کردند. من به مردم عرض می‌کنم روحانی با رقیب دیگری به نام صدا و سیما مواجه است که البته در سه سال و نیم گذشته همواره در جهت تخریب دولت به ویژه در قضیه برجام مشغول بوده است و این روزها بی عدالتی خود را به شدت تعقیب می‌کند. ما از این رویه به شدت گله مند هستیم.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: