آموزش کودکان برای فردای بهتر سرزمین

آموزش کودکان برای فردای بهتر سرزمین

شینا انصاری - روز جهانی و هفته ملی کودک فرصتی است برای پرداختن به دغدغه‌ها، مشکلات، بحران‌ها، علاقه‌مندی‌ها و حقوق کودکان، این جوانه‌های زندگی و امیدهای آینده. کودکان در نقاط زیادی از دنیا در حالی اولین قربانی سیاست، فقر، خشونت و جنگ هستند
جهان در آستانه‌ی بازچینش رقابت

جهان در آستانه‌ی بازچینش رقابت

محمدمهدی محمدی-رقابت‌پذیری در سال ۲۰۲۵ تنها یک رتبه‌بندی نیست، بلکه نمایی است از آنچه جهان به سمتش می‌رود: ثبات، شفافیت، و هوشمندی سیاست. کشورمان اگر بخواهد سهمی در آینده اقتصادی جهان داشته باشد، باید نه‌تنها در زمره بازیگران مهم این تغییر جهانی و همکار در سازمان های جدید بین اللملی قرار بگیرد، بلکه باید طراح مسیر خود با پایبندی به موازین و استراتژی های خود باشد. مسیری که از درون طراحی، اصلاح و اجرا می‌شود، نه از بیرون تحمیل.
چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۴ - 2025 November 05
کد خبر: ۷۸۰۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۳

نحوه پرداخت صورتحساب تلفن ثابت از دو سامانه

مشترکین تلفن ثابت می توانند هزینه کارکرد تلفن و ریز مکالمات خود را از پانزدهم ماه‌های فرد سال از طریق سامانه های ۱۸۱۸ و ۲۰۰۰ دریافت کنند.
تدبیر24» مشترکین تلفن ثابت می توانند از پانزدهم ماه‌های فرد سال از طریق سامانه‌های ۱۸۱۸ و ۲۰۰۰ ضمن دریافت هزینه کارکرد تلفن ثابت و ریز مکالمات نسبت به پرداخت صورت حساب میان دوره و پایان دوره خود اقدام کنند.

براساس این گزارش مشترکین می توانند از طریق سامانه پیامکی ۰۲۱۱۸۱۸ نیز نسبت به دریافت صورتحساب و کارکرد تلفن ثابت خود اقدام و بدهی خود را از همان طریق پرداخت کنند.

پیش از این کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه شماره ۲۴۶ خود درخواست اصلاح مصوبه جلسه شماره ۲۳۷ مربوط به تاریخ ۱۳۹۵/۰۳/۲۲ درباره مبنای محاسبه تعرفه تلفن ثابت را بررسی و بند­های ۴ و ۵ مصوبه مذکور را به شرح زیر اصلاح و تصویب کرد:

بند ۴) محاسبه کارکرد مشترکین برای مکالمات تلفن ثابت داخل استانی بر اساس دقیقه انجام و محاسبه خواهد شد.

بند ۵) محاسبه کارکرد مشترکین برای مکالمات تلفن ثابت به ثابت بین استانی و ثابت به تلفن همراه بر اساس زمان­های نیم دقیقه­‌ای محاسبه می­‌شود.

همچنین کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه شماره ۲۳۷ خود با توجه به درخواست شرکت مخابرات ایران مبنی بر اصلاح تعرفه خدمات تلفن ثابت و به منظور توسعه و به روز رسانی خدمات این بخش، پیشنهاد سازمان در خصوص اصلاح مصوبه در مورد تعرفه‌های تلفن ثابت را بررسی و آن را به این شرح زیر تصویب کرده بود که سقف هزینه اتصال یک خط تلفن ثابت آبونمانی مبلغ دو میلیون ریال تعیین می شود که یک میلیون ریال آن در زمان ثبت نام و مابقی آن طی ۳۶ ماه پس از زمان راه­‌اندازی خط از مشترک اخذ می‌شود.

بر این اساس شرکت مخابرات ایران موظف شده بود طرح توسعه، بهسازی و نوسازی شبکه تلفن ثابت در پنج سال آینده را که پس از تصویب هیئت مدیره  به سازمان ارائه کرده است بطور کامل اجرا و در بازه های زمانی شش ماهه به سازمان گزارش کند.

سقف تعرفه هر دقیقه مکالمه ثابت به ثابت داخل استانی موضوع ردیف اول جدول بند ۳ مصوبه شماره ۳ جلسه شماره ۱۸۴ سال ۹۲ مبلغ ۴۵ ریال تعیین شده بود. محاسبه کارکرد مشترکین برای تمامی مکالمات تلفن ثابت داخل استانی هم بر اساس دقیقه انجام و برای کسری از دقیقه به بالا گرد و معادل یک دقیقه محسوب می‌شد.

محاسبه کارکرد مشترکین برای تمامی مکالمات تلفن ثابت به ثابت بین استانی و ثابت به تلفن همراه بر اساس ثانیه انجام و برای کارکردهای زیر ۳۰ ثانیه به بالا به نیم دقیقه (۳۰ ثانیه) گرد و محاسبه می­‌شد.

حداقل کارکرد ماهانه هر خط تلفن ثابت، برای مشترکین روستاها به میزان۲۰۰ دقیقه مکالمه درون استانی و برای سایر مشترکین به میزان ۳۳۰ دقیقه مکالمه درون استانی تعیین و محاسبه و مبلغ تسهیم درآمد خدمات تلفن ثابت با توجه به بند ۳ این مصوبه و تبصره ذیل بند ۱۱.۲.۱ موافقتنامه پروانه شرکت مخابرات ایران محاسبه، اصلاح  و توسط سازمان به دارنده پروانه ابلاغ می­‌شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: