ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
يکشنبه ۰۵ مرداد ۱۴۰۴ - 2025 July 27
کد خبر: ۷۸۲۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰

ستاره رئال مادرید در تبلیغات زنانه !

مهاجم رئال مادرید با حضور در یک تلبیغ زنانه جنجال به وجود آورد.
تدبیر24» یکی از یکشنبه‌های سال ۱۹۶۲ اتفاقی جنجالی در رابطه با ستاره رئال مادرید رخ داد. روزنامه‌های اسپانیا یک صفحه کامل را به یک تبلیغ اختصاص دادند که در آن تصویر آلفردو دی استفانو دیده می‌شد. او پیراهن رئال مادرید را بر تن کرده بود اما تصویر بالاتنه با پایین تنه جدا شده بود و پاهایی با جوراب زنانه دیده می‌شد. پایین تنه به نظر نمی‌رسید برای بازیکن مادرید باشد و تصویر پای یک زن در آن دیده می‌شد که کفش پاشنه‌دار به پا داشت. متنی در کنار این تصویر دیده می‌شد که دی‌استفانو گفته بود اگر من یک زن بودم....

در همان روز تلویزیون تبلیغی را نشان داد که دی‌استفانو در آن حضور داشت. او در حالی که با توپ بازی می‌کرد، به دوربین نزدیک شد. در این زمان ایستاد و یک خبرنگار شروع به مصاحبه با او کرد. مهاجم رئال مادرید در حالی که صحبت می‌کرد، دوربین پایین رفت و به لطف مونتاژ، به جای پای دی‌استفانو، پای یک خانم به نمایش درآمد. این مصاحبه کوتاه، در آن روز در رادیو نیز پخش شد.

رسوایی بزرگی بود. مسئولان باشگاه مادرید از این موضوع خجالت زده شده بودند و طرفداران و اعضای باشگاه اتلتیکو مادرید رقیب خود را مسخره کردند. دی‌استفانو در حالی در این تبلیغ حاضر شد که باشگاه مادرید از آن بی‌خبر بود. این اتفاق همچون ضربه‌ای به باشگاه بود. سانتیاگو برنابئو (رییس باشگاه) با دی‌استفانو  در این رابطه بحث کرد و از او خواست که پول را به آن شرکت بازگرداند تا تبلیغ را لغو کنند. تبلیغ مورد نظر چند روز منتشر شد و باعث شد این برند در نزدیکی سال نو شرایط بهتری پیدا کند. در نهایت مادرید توانست آن را لغو کرد. باشگاه از طرف خود پول را پراخت کرد چون مهاجمش نمی‌خواست آن را بازگرداند. بازیکن مادرید ۱۵۰ هزار پسو به این خاطر دریافت کرده بود. این اتفاق به سود کمپانی مورد نظر تمام شد چون تبلیغ برایشان مجانی شد. قرارداد دی‌استفانو سه ماهه بود و تا ۶ ماه نیز امکان افزایش وجود داشت. به همین خاطر باشگاه مادریدی  مجبور به هزینه زیادی شد.

دی استفانو در آن فصل با آسیب دیدگی شدیدی رو به رو شده بود و از هفته ششم یعنی اواخر اکتبر نتوانسته بود در میادین حضور داشته باشد. روز انتشار این تبلیغ مادرید بدون او در کوردوبا بازی کرد. نخستین دیدار مادرید در برنابئو پس از این تبلیغ در هفته هجدم و برابر اوساسونا برگزار شد. دی‌استفانو هنوز بهبود پیدا نکرده بود. با این حال جو بدی در ورزشگاه جریان داشت. دومین بازی خارج از خانه در یک روز مانده به پایان سال بر گزار شد که مایورکا پنج بر دو پیروز شد. هنوز دی‌استفانو به میادین بازنگشته بود و نزدیک به دو هفته مجبور شد کنایه‌ها را تحمل کند. در نهایت در پایان تعطیلات سال نو دی‌استفانو توانست بازی کند.

او ششم ژانویه برابر اتلتیک بیلبائو قرار گرفت و برای نخستین بار از زمان حضورش در مادرید هو شد اما این صداها روی دی‌استفانو تاثیرگذار نبود و او توانست دو بار گلزنی کند. مادرید در نهایت سه بر دو اتلتیک را شکست داد. پاهای او هنوز در فوتبال ارزشمند بودند و مادرید توانست با درخشش این بازیکن با ۱۲ امتیاز بیشتر نسبت به اتلتیکو (تیم دوم) قهرمان شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: