نیمی از جامعه میل به مشارکت در حوزه سیاسی ایران را ندارند

نیمی از جامعه میل به مشارکت در حوزه سیاسی ایران را ندارند

تقی آزاد ارمکی - انتخاباتی که در پیش داشتیم در سایه یک مجموعه از محدودیت‌ها بود. محدودیت اول این بود که قرار نیست دوره آقای رییسی نقد شود و از یک طرف باید آن را دوره طلایی قلمداد کنید.
چرا پیروز شدیم و خوشحال نیستیم؟

چرا پیروز شدیم و خوشحال نیستیم؟

محمد حیدری» نگاهی گذرا به رسانه‌های اصول‌گرا، عمق ناکارآمدی و معیوب بودن این گفتمان را نشان می‌دهد. در واقع اصلا نمی‌توان آنها را «رسانه» خواند، آنها نه رسانه! بلکه تعدادی بنگاه خبرسازی و تبلیغاتی هستند
شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 27
کد خبر: ۷۸۴۹۶
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳

خدمات ۹۰ دستگاه اجرایی کشور شناسنامه‌دار شد

معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات از شناسنامه‌دار شدن خدمات ۹۰ دستگاه از ۱۰۸ دستگاه اصلی کشور اعم از دستگاه‌های دولتی و عمومی غیردولتی، وزارت‌خانه‌ها و زیرمجموعه‌های آنها در راستای توسعه دولت الکترونیکی خبر داد.
تدبیر24»رضا باقری اصل  با بیان اینکه پروژه‌ای‌ که در راستای توسعه دولت الکترونیک آغاز کردیم در سال ۱۳۸۹، مبتنی بر بند ج ماده ۴۶ قانون برنامه پنجم توسعه بود که ظرف یک سال نقشه جامع توسعه دولت الکترونیک نوشته و ابلاغ شود، افزود: نهایتا سند ضوابط فنی اجرایی و آیین‌نامه توسعه دولت الکترونیک تلفیق شد و نقشه دولت الکترونیک ایجاد شد.

وی ادامه داد: البته فرآیند تصویب آن که تقسیم کار بود شش ماه طول کشید، تا انتهای سال ۱۳۹۲ تدوین تمام شد اما در نهایت عملا از ۱۱ شهریور ۱۳۹۳ ابلاغ این نقشه‌ها صورت گرفت و شروع کار برای توسعه دولت الکترونیک از آن زمان کلید خورد. کل نقشه دولت الکترونیک نیز یک فرآیند سه ساله بود که شهریور ۱۳۹۶ تمام می‌شود.

معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات با بیان اینکه ما مدل شبکه ملی اطلاعات را مبتنی بر معماری سرویس‌گرا چیدیم، که باید شناسنامه خدمات را ارائه می‌دادیم، توضیح داد: شناسنامه خدمات دستگاه‌ها مبتنی بر قوانین و مقررات مدون نشده بود، به همین خاطر دستگاه‌های اجرایی با همکاری سازمان فناوری اطلاعات شروع به احصای خدمات کردند و تا امروز ۹۰ دستگاه از ۱۰۸ دستگاه اصلی کشور دستگاه‌های دولتی و عمومی غیردولتی، از وزارت‌خانه‌ها و زیرمجموعه‌های آنها دارای شناسنامه خدمات هستند. این شناسنامه خدمات پویا و مبتنی بر تغییرات قوانین و مقررات است اما مردم می‌توانند آگاه شوند که یک دستگاه چه خدماتی ارائه می‌کند.

معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: اکنون دستگاه‌ها باید برنامه ارائه دهند که چطور می‌خواهند خدمات خود را الکترونیکی و خدمات خود را مبتنی بر قوانین و مقررات تصویب کنند. در حال حاضر ۲۶ برنامه مصوب از این دستگاه‌ها داریم که روبه‌رشد است. فعالیت‌هایی که دولت برای سرویس‌هایش انجام می‌دهد مشترک است، بنابراین هر اندازه دانه‌بندی سرویس‌ها درشت‌تر باشد و فعالیت‌های مشترک بیشتری احصا کنیم، هزینه اجرایی دولت برای دولت الکترونیک کاهش پیدا می‌کند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: