تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

جهانبخش خانجانی» جريان اصلاحات كه در تداوم حركت تاريخي ملت ايران در انقلاب مشروطه، انقلاب شكوهمند اسلامي و حماسه بزرگ دوم خرداد همچنان بر مشي اصلاحي و رفرميستي خود تاكيد و اصرار دارد
اتحاد مثلث!

اتحاد مثلث!

فیاض زاهد - محمد مهاجری» وضعيت جديدي كه در سپهر سياست ايران رخ نموده تا حد كم نظيري استثنايي است. براي اثبات و انتقال اين باور تلاش مي‌شود در اين نوشته به برخي ابعاد آن اشاره شود
شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 28
کد خبر: ۷۹۶۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۲

عینک هنوز از اولویت۱۰خارج نشده

با اولویت‌بندی کالاها از سال گذشته برخی اقلام اجازه ورود به کشور را نیافتند و در حال حاضر این محصولات که به عنوان کالای لوکس به حساب می‌آیند با پرداخت حق گمرکی دو برابری اجازه واردات را دریافت کرده‌اند.
به گزارش تدبیر24 به نقل از ایسنا، یکی از کالاهایی که در اولویت دهم قرار گرفته‌ و به گفته‌ی فعالان بازار تولید داخلی ندارد، عینک طبی و آفتابی است.

در بحث کارشناسی اولویت‌بندی‌ها در سال گذشته عینک طبی کائوچویی در اولویت بالاتری نسبت به اولویت دهم قرار گرفته و عینک طبی فلزی و عینک آفتابی در اولویت دهم قرار گرفته است. این موضوع باعث ایجاد مشکلاتی هم‌چون تامین عینک و افزایش قیمت محصولات شده است.

در این رابطه رییس اتحادیه فروشندگان و تولید‌کنندگان عینک تهران می‌گوید: پرداخت عوارض گمرکی دو برابر همراه با جریمه انبار‌داری از شب عید هزینه‌ی بسیار بالایی برای وارد‌کننده در بر دارد که در پایان مصرف‌کننده که برای سلامتی خود خواهان این نوع محصولات است باید هزینه‌های بسیار بالایی پرداخت کند.

حمید ثابت قدم یادآور شد: برخی از وارد‌کنندگان به دلیل عدم صرفه‌ی اقتصادی و عدم فروش کالا با افزایش هزینه‌های ترخیص کالا محصولات خود را مرجوع کرده‌اند.

وی ادامه داد: وزیر صنعت، معدن و تجارت دستور به خروج عینک از اولویت دهم داده‌ اما تا به این لحظه اتفاقی صورت نگرفته است.

او در رابطه با کار کارشناسی اولویت‌بندی کالاها خاطرنشان کرد: جای سوال است که چرا توتون در اولویت هشتم قرار دارد، اما عینک که به عنوان یک کالای درمانی شناخته می‌شود، در اولویت دهم قرار گرفته است.

ثابت قدم با اشاره به واردات عدسی و عدم ترخیص عینک بیان کرد: با شرایط فعلی هزینه‌ها مصرف‌کنندگان قدرت پرداخت هزینه‌ی خرید عینک طبی و آفتابی را ندارند.

وی در پایان گفت: فریم عینک در کشور تولید نمی‌شود و حجم اعظم تولیدات معطوف به مونتاژ عینک‌های ایمنی است.
منبع:جهان

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: