ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
سه‌شنبه ۳۱ تير ۱۴۰۴ - 2025 July 22
کد خبر: ۷۹۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۱

ملاک‌های انتخاب رشته دانش‌آموزان

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش گفت: انتخاب رشته دانش آموزان براساس بررسی‌های مشاوره‌ای و نمره‌هایی که کسب می‌کنند در مدارس انجام خواهد شد.
تدبیر24»شکوهی، مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش گفت: برای انتخاب رشته، نسبت به سال گذشته تغییرات خاصی نداریم، اما امسال ظرفیت‌ها را ملاک قرار داده‌ایم و همه ادارات آموزش و پرورش باید حداکثر ظرفیت را برای پذیرش دانش‌آموزان در رشته‌های مختلف در نظر بگیرند.

شکوهی افزود: امسال دو نمونه برگ را به دانش‌آموزان ارائه می‌دهیم که یکی نمونه‌برگ شماره 6 است و اولویت‌ها را براساس توانایی، استعداد و رغبت دانش‌آموزان امتیازبندی کرده‌ایم و نمونه برگ شماره 7 نیز ملاک نهایی برای هدایت تحصیلی، انتخاب رشته و ثبت‌نام در مدرسه است و به عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان مربوط است.


مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: در شیوه نامه جدید هیچ اجباری برای ورود دانش آموز به رشته خاص وجود ندارد. براساس بررسی‌های مشاوره‌ای و نمراتی که دانش آموز کسب می کند انتخاب رشته صورت می گیرد. در واقع روح حاکم بر هدایت تحصیلی همان انتخاب آگاهانه دانش آموزان است.

شکوهی در یک برنامه تلویزیونی افزود: در این راستا باید نظام تعلیم و تربیت دانش آموز را به یک سطح آگاهی برساند که با حذف مداخله‌گرهای مزاحم این امکان برای دانش آموزان فراهم خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: