ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
دوشنبه ۳۰ تير ۱۴۰۴ - 2025 July 21
کد خبر: ۸۰۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰

چین همچنان اولین مقصد کالاهای ایرانی/ مهترین مقاصد صادراتی ایران کدامند

آمارها نشان می‌دهد که در اولین ماه سال جاری همچنان کشور چین علاوه بر واردات، در حوزه صادرات نیز پرچم‌دار بوده و بیشترین صادرات ایران به این کشور بوده است.
تدبیر24»تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری بیش از ۱۰۶ کشور جزو بازارهای صادراتی ایران بوده‌اند که از این میان کشور چین به تنهایی ۲۴.۹۰ درصد از سهم وزنی و ۲۲.۵۹۹ درصد از ارزش صادرات ایران را به خود اختصاص داده است.

بدین ترتیب این کشور با واردات بیش از دو میلیون و هفت هزار تن کالا اولین مقصد صادراتی ایران بوده که ارزش صادرات این کشور بیش از ۶۱۴ میلیون و ۹۹۵ هزار دلار بوده است.

پس از چین، امارات متحده عربی دومین مقصد صادراتی ایران بوده که واردات آن از ایران بالغ بر یک میلیون و ۳۸۵ هزار تن بوده و ۱۷.۱۹ درصد وزن کالاهای صادراتی ایران به مقصد این کشور بوده است. ارزش صادرات به این کشور نیز بالغ بر ۴۹۶.۵۲ دلار بوده است که در مجموع ۱۸.۲۴ درصد سهم صادراتی کشور را به خود اختصاص می‌دهد.

در میان کشورهای همسایه نیز عراق با واردات بیش از یک میلیون و ۵۲ هزار تن کالا از ایران سومین بازار بزرگ صادراتی ایران محسوب می‌شود که فروردین ماه سال جاری در مجموع از نظر وزنی ۱۳.۰۶۶ درصد از صادرات ایران را به خود اختصاص داده است. ارزش واردات به این کشور نیز بالغ بر ۳۸۸.۲۶ میلیون دلار بوده که در مجموع ۱۴.۲۶ درصد ارزش کل صادرات کشور را در بر می‌گیرد.

در مجموع ایران در اولین ماه سال جاری بالغ بر هشت میلیون تن صادرات داشته است که ارزش آن معادل دو میلیارد و ۷۲۲ میلیون دلار می‌شود.

برچسب ها: چین کالا مقاصد
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: