مذاکره درباره برقراری سفرهای دریایی میان ایران و کره جنوبی
در حاشیه برگزاری این نمایشگاه مرتضی حاجی - مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی - ضمن بازدید از غرفهها با مگاتورها و مدیران شرکتهای حاضر در کوتفا مذاکره و در خصوص توسعه مناسبات گردشگری گفتوگو کرد.
همچنین در دیدار نماینده کشتیرانی ایران در کره با مدیرعامل کانون، وضعیت گردشگری دریایی و راهکارهای توسعه سفرهای دریایی میان ایران و کره مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
پرواز مستقیم ایران و کره جنوبی بزودی راه میافتد
حسن طاهریان - سفیر ایران در کره جنوبی نیز با حضور در نمایشگاه کوتفا و بازدید از غرفههای کشورهای مختلف و غرفه کانون و شرکتهای ایرانی پرداخت و اظهار کرد: سفارت جمهوری اسلامی ایران در سئول پیگیر تحقق برنامههای مربوط به تقویت مناسبات و همکاریهای دو کشور در زمینه گردشگری بوده و برای تحقق این امر اکنون، برنامههای مربوط به برقراری پرواز مستقیم میان تهران و سئول، مراحل پایانی خود را سپری میکند.
مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی نیز با اشاره به علاقه کرهایها نسبت به بازدید از ایران و ضرورت بازتعریف برنامههای خاص فرهنگی ـ جهانگردی برای توسعه ارتباطات گردشگری میان ایران و کره جنوبی، بیان کرد: شرکتکنندگان ایرانی حاضر در کوتفا ۲۰۱۷ مذاکرات سازندهای را با همتایان خود انجام دادند که امیدواریم روند این مذاکرات در نهایت منجر به افزایش آمار گردشگران کرهای و بازار آسیای جنوب شرق به ایران شود، چرا که زنجیره تبلیغات ایران در این بازار با حضور هدفمند کشورمان در بازارهای کره و کشورهایی چون ژاپن تکمیل شده است.
حاجی افزود: برافراشته شدن پرچم ایران در نمایشگاهها و بازارهای جهانی گردشگری، ارایه بستههای تبلیغاتی و سرمایهگذاری و معرفی ظرفیتهای گردشگری و فرهنگی همچون اجرای موسیقی و نمایش لباسهای سنتی، توزیع اقلام فرهنگی و تبلیغاتی، استفاده از ظرفیتهای صنایع دستی، هنرها و آیینهای سنتی باعث شد تا در کوتفا، همچون سایر نمایشگاهها، بینندگان و بازدیدکنندگان زیادی به سمت غرفه ایران جذب شوند.
عبادرضا اسلامی ـ مدیر گردشگری کانون ـ نیز با بیان اینکه کره جنوبی از جمله کشورهای هدف گردشگری ایران بهشمار میآید، اظهار کرد: برگزارکنندگان نمایشگاه کره جنوبی امسال، اهداف برگزاری این نمایشگاه را جمعآوری و تبادل اطلاعات در زمینه گردشگری، آشنایی با آخرین دستاوردها و نوآوریهای ارائه شده در صنعت گردشگری، بررسی و مقایسه مستقیم کیفیت دستاوردها و خدمات گردشگری، شناخت و بررسی کمپینهای جدید بازاریابی و توسعه بازارهای جدید، شناسایی مقاصد جدید گردشگری، آشنایی با الگوهای کاربردی برندسازی، بدست آوردن فرصتهای جدید تجاری و سرمایهگذاری و توسعه روابط تجاری و حضور در رسانههای عمومی اعلام کرده بودند که با نگاهی به کمیت و کمیفیت برنامه شرکتهای حاضر در کوتفا، میتوان گفت که اهداف فوق محقق شده است.
برگزارکنندگان نمایشگاه بینالمللی گردشگری کره جنوبی همچون سالهای گذشته چند غرفه را برتر معرفی کردند که یکی از شرکتهای ایران موفق به دریافت نشان تقدیر نمایشگاهی شد. پیشتر نیز رتبه نخست و تندیسهای «بهترین حضور» و «بهترین غرفهآرایی» در نمایشگاه گردشگری کره جنوبی در میان بیش از ۵۰ کشور شرکتکننده به غرفه جمهوری اسلامی ایران رسیده بود.