تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

جهانبخش خانجانی» جريان اصلاحات كه در تداوم حركت تاريخي ملت ايران در انقلاب مشروطه، انقلاب شكوهمند اسلامي و حماسه بزرگ دوم خرداد همچنان بر مشي اصلاحي و رفرميستي خود تاكيد و اصرار دارد
اتحاد مثلث!

اتحاد مثلث!

فیاض زاهد - محمد مهاجری» وضعيت جديدي كه در سپهر سياست ايران رخ نموده تا حد كم نظيري استثنايي است. براي اثبات و انتقال اين باور تلاش مي‌شود در اين نوشته به برخي ابعاد آن اشاره شود
يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 29
کد خبر: ۸۰۷۷۴
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰

واشنگتن در حملات تروریستی تهران دست دارد

برخی کارشناسان امنیتی ترکیه معتقدند که داعش تنها ابزاری است که قدرت‌های بزرگ برای تحقق اهداف سیاسی خود آن را به کار می‌گیرند.
تدبیر24»عبدالله أغار کارشناس مسائل امنیتی و مبارزه با تروریسم و رأفت اسلانتاش، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک در آنکارا معتقدند که داعش تنها ابزار و پوشش است که قدرت‌های بزرگ جهان برای محقق کردن اهداف جغرافیایی و سیاسی خود آن را به کار می‌گیرند.

رأفت اسلانتاش، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک در آنکارا با اشاره به این‌که هدف از حمله تروریستی به ایران حضور هرچه بیش‌تر نیروهای آمریکایی در منطقه است، گفت: حمله تروریستی به تهران یک برنامه استراتژیک است که هدف تقویت نقش آمریکا در منطقه و هم‌چنین تقویت تبلیغات ضدایرانی است.

وی در ادامه گفت: واشنگتن و ریاض اخیراً معامله‌ای به قیمت 350 میلیارد دلار امضا کردند که 110 میلیارد دلار آن به وارد کردن اسلحه اختصاص داده شده است و بزرگ‌ترین معامله تسلیحاتی میان این دو کشور به شمار می‌رود، بنا بر این این معامله به وضوح نشان می‌دهد که آمریکا خواستار تقویت نفوذ خود در خاور میانه است به همین دلیل نمی‌خواهد که ایران و قطر را رقیبان خود ببیند، زیرا ایران و قطر اخیراً همکاری‌های خود در زمینه میدان‌های گازی را گسترش دادند.

این کارشناس ترک در مورد این‌که آمریکا خواستار پیوستن ترکیه به ائتلاف ضدایرانی شده است، گفت: ترکیه نیز مخالف نفوذهای ایران است اما پیوستن ترکیه به ائتلاف ضدایرانی خطری بزرگ است و به نظر من بهتر است ترکیه به دور از این تنش‌ها باشد زیرا ورود آن به درگیری‌های احتمالی هیچ سودی نخواهد داشت.

وی در پایان گفت: آنکارا باید روابطش با تهران را تقویت کند تا روسیه، ایران و ترکیه با همکاری هم بتوانند نقش سازنده‌ای در سوریه داشته باشند و تنها راه جلوگیری از درگیری‌ها برگزاری گفت‌وگوهای منطقه‌ای است.

عبدالله أغار، کارشناس مسائل امنیتی و مبارزه با تروریسم نیز با اشاره به این‌که آمریکا در حملات تهران دست داشته است، گفت: اگر داعش توانایی انجام عملیات تروریستی به تهران را دارد چرا قبل از این مرتکب این حملات نشد؟ و همه می‌دانیم که شیعیان بزرگ‌ترین دشمنان داعش به شمار می‌روند.

به گزارش ایسنا، روز چهارشنبه 17 خرداد تروریست‌های تکفیری مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام خمینی (ره) را مورد هجوم قرار دادند و در پی آن 17 نفر شهید و بیش از 50 نفر زخمی شدند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: