ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
دوشنبه ۳۰ تير ۱۴۰۴ - 2025 July 21
کد خبر: ۸۰۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۸

نقش تعیین کننده رسانه بر محبوبیت ورزش والیبال

بر اساس پژوهشی در حوزه جامعه شناسی ورزشی و علوم ارتباطات، نقش موثر رسانه بر محبوبیت والیبال ایران مورد بررسی قرار گرفت.
تدبیر24»" بررسی جامعه شناختی نقش رسانه بر محبوبیت والیبال " عنوان رساله کارشناسی ارشد امیرداود کمالی در رشته جامعه شناسی بود. این پژوهش که با مطالعه موردی جوانان شهر تهران در دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز انجام شد، با بهره بردن از مفاهیم کلیدی نظریاتی چون رضایت و خشنودی از ویندال هال، کاشت از جرج گربنر، سرایت دهنده از کاپلا، برجسته سازی از شاو و ... به بررسی نسبت شاخص‌های رسانه‌ای چون اطلاع رسانی کافی در مورد والیبال و نوع گزارش های حرفه ای بر محبوبیت و گرایش به ورزش والیبال پرداخته است.
کمالی در این پژوهش از اجتهاد علمی دکتر اصغر مهاجری به عنوان استاد راهنما و دکتر عالیه شکربیگی استاد مشاور بهره برده است.
یافته های این پژوهش ثابت می‌کند، بین احساس سودمندی ورزشی و گرایش به ورزش‌ والیبال، رابطه معناداری وجود دارد. بین تماشای برنامه‌های تخصصی والیبال  و گرایش به ورزش‌ والیبال نیز رابطه معناداری وجود دارد.
این پژوهش پیش بینی می‌کند که به ازای افزایش یک واحد تغییر در "اطلاع رسانی کافی در رسانه ها در مورد رشته ورزشی والیبال" به عنوان متغیر مستقل، گرایش به والیبال به عنوان متغیر وابسته به اندازه ۲۴ درصد تغییر خواهد کرد.
همچنین به ازای افزایش یک واحد تغییر در نوع گزارش های حرفه ای والیبال، محبوبیت این ورزش به اندازه ۴۶ درصد تغییر خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: