ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
سه‌شنبه ۳۱ تير ۱۴۰۴ - 2025 July 22
کد خبر: ۸۱۱۳۲
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱
آخوندی:

آزاد راه تهران- شمال، بزرگترین کارگاه سازندگی کشور است/ مذاکره با کره ای ها و چینی ها برای بررسی های فنی

وزیر راه و شهرسازی می گوید: با وجود انجام عملیات اجرایی در 145 جبهه و بکارگیری بیش از سه هزار و 500 نفر نیروی انسانی، تکمیل آزاد راه تهران- شمال به بزرگترین کارگاه سازندگی در ایران تبدیل شده است.
تدبیر24»«عباس آخوندی» امروز شنبه در بازدید معاون اول رئیس جمهوری از آزاد راه تهران- شمال افزود: در منطقه یک همه کارگاه ها به صورت پرتلاش فعالند و تلاش می کنیم قطعه نخست در کمتر از 40 کیلومتر برای استفاده مردم آماده شود.
وی اظهار داشت: در منطقه 2 نیز کار آغاز شده و منتظر نمانده ایم عملیات اجرایی منطقه یک این آزادراه به پایان برسد؛ اکنون پیشرفت فیزیکی تونل شرقی البرز به بیش از 47 درصد رسیده است.
آخوندی با بیان اینکه وجود تونل های بزرگ اصلی ترین بحث در منطقه 2 آزاد راه است، ادامه داد: بزرگترین تونل ایران به طول 6 هزار و 400 متر در این قطعه قرار دارد و برای آماده سازی تونل های این آزاد راه 10 برابر بیش از حد متوسط عملیات لاینینگ انجام می شود.
وی گفت: همزمان با منطقه 2 کار خود را در منطقه 3 نیز آغاز خواهیم کرد، اما کار در این منطقه بسیار سخت بوده و پیچیدگی های زیادی دارد؛ برای بررسی های مسائل مهندسی و تامین مالی و اجرای عملیات آن با یک شرکت کره ای و سه شرکت چینی در حال مذاکره هستیم.
وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: با توجه به هزینه زیادی که در آزاد راه تهران- شمال انجام می شود، مقوله معماری آن از اهمیت زیادی برخوردار است و برای نخستین بار معماری مسیر و ایمنی بسیار بالای آن مورد توجه قرار گرفته است.
آخوندی تاکید کرد، استفاده از فناوری های جدید بویژه پوشش بتنی در این آزادراه مورد توجه قرار گرفته است که هزینه های نگهداری راه را بسیار پایین می آورد.
به گزارش ایرنا، قطعه یک آزاد راه تهران - شمال به طول 32 کیلومتر از تقاطع بزرگراه آزادگان و شهید همت شروع و با عبور از مناطق کن، سولقان و امامزاده عقیل و تونل تالون و دره لانیز به سه راهی شهرستانک می رسد.
با افتتاح این قطعه قسمتی از راه فعلی که از طریق کرج می گذرد حذف و مسیر تهران به شمال حدود 60 کیلومتر کوتاه می شود و شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل ونقل و شرکت آزاد راه تهران - شمال در صدد است این قطعه تا اوایل تا بستان 1396 زیر بار ترافیک برود. این قطعه 32 کیلومتری دارای 16 پل و 32 هزار متر تونل رفت و برگشت است.
آزادراه تهران - شمال طراحی و معماری آن به گونه ای انجام شده است که هموطنان هنگام رانندگی در تمام مسیر آن از زیبایی های این آزادراه لذت خواهند برد.
برای آماده سازی این آزادراه 123 کیلومتری در مجموع باید 145 تونل در باند رفت و برگشت این مسیر بین استان تهران و مازندران به طول تقریبی 88 کیلومتر ساخته شود و تعداد پل‌های بزرگ این مسیر در باند رفت و برگشت نیز 97 پل به طول حدود 13 کیلومتر است و با شیب 6 درصدی جاده، تردد در این محور بیش از 35 درصد کاهش مصرف سوخت خواهد داشت.
برای ساخت این آزاد راه به خصوص در قطعه یک آن مشکلات زیادی در خصوص زمین های معارض وجود داشت که خوشبختانه با همکاری تمام دستگاه های اجرایی، وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان مشکلات مربوط به زمین های معارض این منطقه حل شد و شرکت آزاد راه تهران - شمال که وابسته به بنیاد مستضعفان و وزارت راه و شهرسازی در نظر دارد با احداث قطعات دو و سه در نهایت این آزادراه در سال 99 به بهره برداری کامل برسد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: