آموزش کودکان برای فردای بهتر سرزمین

آموزش کودکان برای فردای بهتر سرزمین

شینا انصاری - روز جهانی و هفته ملی کودک فرصتی است برای پرداختن به دغدغه‌ها، مشکلات، بحران‌ها، علاقه‌مندی‌ها و حقوق کودکان، این جوانه‌های زندگی و امیدهای آینده. کودکان در نقاط زیادی از دنیا در حالی اولین قربانی سیاست، فقر، خشونت و جنگ هستند
جهان در آستانه‌ی بازچینش رقابت

جهان در آستانه‌ی بازچینش رقابت

محمدمهدی محمدی-رقابت‌پذیری در سال ۲۰۲۵ تنها یک رتبه‌بندی نیست، بلکه نمایی است از آنچه جهان به سمتش می‌رود: ثبات، شفافیت، و هوشمندی سیاست. کشورمان اگر بخواهد سهمی در آینده اقتصادی جهان داشته باشد، باید نه‌تنها در زمره بازیگران مهم این تغییر جهانی و همکار در سازمان های جدید بین اللملی قرار بگیرد، بلکه باید طراح مسیر خود با پایبندی به موازین و استراتژی های خود باشد. مسیری که از درون طراحی، اصلاح و اجرا می‌شود، نه از بیرون تحمیل.
چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۴ - 2025 November 05
کد خبر: ۸۱۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵

صداوسیما بخاطر بحران ۲ سال قبل هنوز به تعادل نرسیده است

مهدی فخیم‌زاده درباره سطح کیفی آثار نمایشی تولید شده در تلویزیون در سال‌های اخیر و سریال‌های تولید شده در شبکه نمایش خانگی به بیان توضیحاتی پرداخت.

تدبیر24»این بازیگر و کارگردان در گفت‌وگو با ایسنا درباره‌ی سطح کیفی آثار نمایشی تولید شده در تلویزیون در سال‌های اخیر، اظهار کرد: به نظرم مشکل صداوسیما در یک دوره بخصوص و دریک نقطه‌ی تحول، به نوع مدیریت این سازمان مربوط می‌شد؛ یعنی پس از دوره آقای ضرغامی و روی کار آمدن آقای سرافراز، صداوسیما یک دوره‌ی بحران را پشت سر گذاشت.

او ادامه داد: اتفاقاً در همان زمان من سریال «فوق سری» را که در زمان آقای ضرغامی ساخته بودم، برای پخش داشتم؛ اما شرایط به گونه‌ای پیش رفت که آن زمان مجبور شدم بیانیه‌ای در این باره بنویسم و به مخاطبان بگویم که این سریالی که پخش می‌شود برای من نیست و بسیار تغییر کرده است. این در حالی است که هیچ‌گاه دوست ندارم مسائل درون صنفی را به صورت علنی مطرح کنم، ولی برای اولین بار مجبور شدم. به هرحال افرادی مثل ما که سال‌هاست با صداوسیما کار کرده‌ایم دیگر ضوابط و خط قرمزها را می‌شناسیم و خود به خود نزدیک آنها نمی‌شویم.

فخیم‌زاده با بیان اینکه صداوسیما سازمانی انحصاری و دولتی است، گفت: این سازمان نیاز به بودجه زیادی دارد که گاهی تأمین می‌شود و گاهی هم نه، اما تأمین نشدن این بودجه بحران‌های زیادی را به همراه خواهد داشت. من فکر می‌کنم اگر هنوز صداوسیما در بحران قرار دارد و به نقطه تعادل نرسیده است، به خاطر بحرانی است که دو سال پیش به وجود آمد؛ چراکه به هر حال برای رسیدن به نقطه تعادل نیاز به زمان هست.

کارگردان سریال‌های «ولایت عشق» و «حس سوم» در ادامه با اشاره به معاونت جدید سیما (مرتضی میرباقری) و سابقه‌ای که در این حوزه دارد، بیان کرد:‌ در حال حاضر معاونت سیما به شدت تلاش می‌کند که سریال‌های خوبی تولید کند، اما تا زمانی که این سریال‌ها به مرحله پخش نرسند، طبیعتاً سریال‌هایی که در دوره قبل تولید شده بودند پخش می‌شوند و در واقع بسیاری از محصولات در حال حاضر صداوسیما برای دوره قبلی است. به هر حال مشکل بودجه صداوسیما بسیار مهم و اساسی است که باید به آن رسیدگی شود.

او همچنین درباره رقابت سریال‌های شبکه نمایش خانگی و تلویزیون، افزود: شبکه نمایش خانگی بیشتر مصرف‌کننده است و در واقع زمانی می‌تواند رقیب تلویزیون شود که VOD بتواند برای شبکه خانگی فیلم تولید کند که نمی‌تواند. الان بسیاری از سریال‌های شبکه نمایش خانگی به غیر از چند مورد با شکست مواجه شده‌اند و مخاطب چندانی نداشته‌اند.

فخیم‌زاده درباره روند تولید سریال در سازمان صداوسیما بیان کرد: اگر سناریویی به سازمان برده شود و سازمان آن را رد کند، دیگر آن سناریو به درد نمی‌خورد؛ این در حالی است که اگر در سینما با یک تهیه‌کننده بر سر سناریویی به توافق نرسیم، می‌توانیم به سراغ تهیه‌کننده دیگر برویم. به همین خاطر برای ساخت سریال در سازمان صداوسیما در ابتدا باید یک طرح پیشنهادی به سازمان ارائه داد و بعد در صورت موافقت قرارداد نگارش بسته شود.

برچسب ها: صداوسیما تعادل
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: