بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 17
کد خبر: ۸۱۲۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۶

اولاندمنفورترین رئیس جمهوری فرانسه

بر اساس نظر سنجی اخیر موسسه ایفوپ اولاند منفورترین رئیس جمهوری فرانسه از زمان تشکیل جمهوری پنجم در سال ۱۹۵۸ است.
به گزارش تدبیر24 به نقل از "هامبورگر ابند بلات" بر اساس نظر سنجی موسسه ایفوپ که به سفارش هفته نامه "ژورنال دو دیمانش" انجام داده است، از زمان تشکیل جمهوری پنجم در سال 1958 در فرانسه هیچ رئیس جمهوری به اندازه رئیس این روزهای کاخ الیزه منفور نبوده است.
بر اساس این نظر سنجی میزان محبوبیت اولاند به رکورد پایین 20 درصد رسیده است. موسسه نظر سنجی ایفوپ از سال 1958 میزان محبوبیت روسای جمهوری فرانسه را مورد بررسی قرار می دهد.
تا به حال کم ترین میزان محبوبیت در اختیار فرانسوا میتراند بود که در دور دوم ریاست جمهوری اش در دسامبر سال 1991 میزان رضایتمندی از وی به 22 درصد رسید.
فرانسوا اولاند از ماه می سال 2012 به کاخ الیزه قدم گذاشته است و از آن زمان میزان محبوبیت وی مرتبا در حال کاهش است.
در نظر سنجی موسسه ایفوپ از شهروندان سوال شده است که آیا آن ها بیشتر از رئیس جمهوری خود راضی هستند یا بیشتر ناراضی اند. در ماه اکتبر گذشته 23 درصد از فرانسوی ها اعلام کرده بودند که از اولاند راضی هستند. کم ترین میزان رضایتمندی از سلف اولاند "نیکولا سارکوزی" در آوریل 2011 و 28 درصد بوده است.
فرانسوا اولاند در کشورش متهم به تردید و دودلی در تصمیم گیری ها است. وی همچنین مسئول شرایط بد اقتصادی و بیکاری بالا شناخته می شود. در حال حاضر اعتراضاتی نیز علیه وی در فرانسه برگزار می شود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: