آموزش کودکان برای فردای بهتر سرزمین

آموزش کودکان برای فردای بهتر سرزمین

شینا انصاری - روز جهانی و هفته ملی کودک فرصتی است برای پرداختن به دغدغه‌ها، مشکلات، بحران‌ها، علاقه‌مندی‌ها و حقوق کودکان، این جوانه‌های زندگی و امیدهای آینده. کودکان در نقاط زیادی از دنیا در حالی اولین قربانی سیاست، فقر، خشونت و جنگ هستند
جهان در آستانه‌ی بازچینش رقابت

جهان در آستانه‌ی بازچینش رقابت

محمدمهدی محمدی-رقابت‌پذیری در سال ۲۰۲۵ تنها یک رتبه‌بندی نیست، بلکه نمایی است از آنچه جهان به سمتش می‌رود: ثبات، شفافیت، و هوشمندی سیاست. کشورمان اگر بخواهد سهمی در آینده اقتصادی جهان داشته باشد، باید نه‌تنها در زمره بازیگران مهم این تغییر جهانی و همکار در سازمان های جدید بین اللملی قرار بگیرد، بلکه باید طراح مسیر خود با پایبندی به موازین و استراتژی های خود باشد. مسیری که از درون طراحی، اصلاح و اجرا می‌شود، نه از بیرون تحمیل.
سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۴ - 2025 October 14
کد خبر: ۸۱۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷

اکثر فرودگاه‌های کشور زیان‌ده هستند

یک عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: اکثر فرودگاه‌های کشور زیان‌ده هستند.

تدبیر24»مجید کیان‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: فرودگاه‌ها باید شرایط جذب مسافر و بار را داشته باشند و در راستای درآمدزایی تلاش کنند.

وی ادامه داد: به نظرم در حال حاضر فقط فرودگاه‌های مهرآباد، مشهد، شیراز، تبریز، اصفهان و اهواز می‌توانند هزینه‌هایشان را تأمین کنند و مابقی زیان‌ده هستند.

کیان‌پور تأکید کرد: اینکه فرودگاه‌های ما اکثراً سودده نیستند، یک ضعف بزرگ است و باید برای درآمدزایی برنامه داشته باشند.

این عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به چندین پروژه نیمه‌تمام فرودگاهی در کشور، تصریح کرد: ساخت فرودگاه باید توجیه اقتصادی داشته باشد و به نظرم در کل کشور نیاز به فرودگاه جدید نداریم.

وی افزود: اگر مسافران حمل و نقل هوایی بیشتر باشد با افزایش پروازها می‌توان به متقاضیان خدمات ارائه کرد و به فرودگاه جدید نیازی نیست.

کیان‌پور به پروازهای خارجی هم اشاره کرد و افزود: قیمت پرواز این فرودگاه برای ایرانی‌ها ۲.۵ برابر بهترین فرودگاه‌های جهان است و برای مقابله با این کار می‌توانیم از فرودگاه های مجاور آن از جمله بغداد استفاده کنیم.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: