ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
يکشنبه ۰۵ مرداد ۱۴۰۴ - 2025 July 27
کد خبر: ۸۱۵۴۶
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴

خودروی تک‌ستاره در شأن ایران نیست!

یک کارشناس صنعت خودرو درباره تولید خودروهایی با سطح کیفی تک ستاره از سوی شرکتهای ایران خودرو، سایپا، مدیران خودرو و کرمان خودرو اظهار کرد که تولید چنین محصولاتی در شأن صنعت خودرو و مردم ایران نیست.
تدبیر24»حسن کریمی سنجری در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به اینکه بررسی گزارش‌های ارزیابی کیفی خودروهای داخلی نشان می‌دهد که ایران خودرو، سایپا، مدیران خودرو و کرمان خودرو ماه‌ها و بلکه سالها است که برخی محصولاتشان را در پایین‌ترین سطح کیفی تولید می‌کنند و ارتقایی در کیفیت این محصولات صورت نگرفته است، اظهار کرد: نکته این است که متاسفانه در خودروهای تک ستاره به سه دلیل قدیمی بودن پلت‌فرم، ناتوانی قطعه‌سازان داخلی و همچنین امکان‌پذیر نبودن تنوع مدل، امکان افزایش بیشتر کیفیت این خودروها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد کیفیت یک قطعه خودرو به کیفیت ماشین‌آلات و فناوری ساخت آن باز می‌گردد، خاطرنشان کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر قطعه‌سازان داخلی نتوانسته‌اند با سرمایه‌گذاری لازم، فن‌آوری خود را ارتقا داده و کیفیت قطعات تولیدی را افزایش دهند.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: همچنین پلت‌فرم و مدل بیشتر خودروهای تک ستاره بسیار قدیمی است و به همین دلیل امکان طراحی و تولید مدل‌های جدید بر روی پلت‌فرم این خودروها وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: تولید خودروهای تک ستاره در شأن صنعت خودرو و مردم ایران نیست اما به این دلیل تولید آنها همچنان ادامه دارد که در سطح قیمتی این خودروها جایگزینی وجود ندارد و طبیعی است تا زمانی‌که جایگزینی در سطح قیمتی این خودروها تولید نشود قطع تولید آنها باعث ایجاد مشکل برای خریداران این محصولات خواهد شد.

به گزارش ایسنا، بررسی جدیدترین گزارش ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی (اردیبهشت ماه ۱۳۹۶) نشان می‌دهد که همچون ماه‌های پیش از آن برخی از خودروهای تولیدی از سوی ایران خودرو، سایپا، مدیران خودرو و کرمان خودرو همچنان در پایین‌ترین سطح کیفی و با همان کیفیت سابق تولید می‌شوند.

این خودروها شامل سایپا ۱۳۱، سایپا ۱۱۱، سایپا ۱۳۲، تیبا هاچ‌بک، ام‌وی‌ام ۱۱۰ اس، سمند، پژو پارس، پژو ۴۰۵، لیفان ایکس ۶۰ و ام‌وی‌ام ۵۵۰ هستند که تنها یک ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده‌اند.

در مدل ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی، این محصولات بسته به کیفیت خود یک تا پنج ستاره کسب می‌کنند. یک ستاره پایین‌ترین سطح کیفی و پنج ستاره بالاترین سطح کیفی را نشان می‌دهد.
برچسب ها: تک‌ستاره خودرو
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: