آموزش کودکان برای فردای بهتر سرزمین

آموزش کودکان برای فردای بهتر سرزمین

شینا انصاری - روز جهانی و هفته ملی کودک فرصتی است برای پرداختن به دغدغه‌ها، مشکلات، بحران‌ها، علاقه‌مندی‌ها و حقوق کودکان، این جوانه‌های زندگی و امیدهای آینده. کودکان در نقاط زیادی از دنیا در حالی اولین قربانی سیاست، فقر، خشونت و جنگ هستند
جهان در آستانه‌ی بازچینش رقابت

جهان در آستانه‌ی بازچینش رقابت

محمدمهدی محمدی-رقابت‌پذیری در سال ۲۰۲۵ تنها یک رتبه‌بندی نیست، بلکه نمایی است از آنچه جهان به سمتش می‌رود: ثبات، شفافیت، و هوشمندی سیاست. کشورمان اگر بخواهد سهمی در آینده اقتصادی جهان داشته باشد، باید نه‌تنها در زمره بازیگران مهم این تغییر جهانی و همکار در سازمان های جدید بین اللملی قرار بگیرد، بلکه باید طراح مسیر خود با پایبندی به موازین و استراتژی های خود باشد. مسیری که از درون طراحی، اصلاح و اجرا می‌شود، نه از بیرون تحمیل.
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۴ - 2025 October 15
کد خبر: ۸۱۹۱۶
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶

سردرگمي در سرنوشت معلمان

سیدعبدالرزاق موسوی. عضو شورای شهر شیراز
تدبیر24»برای ایجاد گفتمان تغییر در نظام آموزش‌وپرورش باید به چند نکته اساسی توجه کرد:
۱. یکی از موانع جدی توسعه‌نایافتگی آموزش‌وپرورش، نادیده‌گرفتن مشارکت جدی و ماهوی معلمان در اداره آموزش‌وپرورش و تعیین سرنوشت حرفه‌ای آنان است. این مانع جدی متأثر از نوع نگاه به نقش و جایگاه مردم در توسعه کشور است و البته در آموزش‌وپرورش بسیار تأثیرگذارتر است. تا زمانی که این مشارکت به صورت قانونی نهادینه نشود، امیدی به توسعه آموزش‌وپرورش نباید داشت.
۲. مسئله مهم دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد، تغییر نگاه سیاست‌گذاران و دولتمردان نسبت به آموزش‌وپرورش است. مسئولان باید باور کنند آموزش‌وپرورش واقعا محور توسعه است. درواقع مسئولان مربوطه و کارشناسان در حوزه برنامه‌ریزی با این نگاه باید برای آموزش‌وپرورش سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی کنند.
۳. درنهایت تغییر ساختار آموزش‌وپرورش با توجه به دو نگاه فوق ممکن می‌شود. آنچه به‌عنوان اولویت اهمیت دارد، نقش محوری قائل‌شدن برای مدرسه به‌عنوان کانون اصلی تحول و اصلاح نظام گزینش و آموزش معلمان است.
برچسب ها: معلمان سرنوشت
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: