تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

جهانبخش خانجانی» جريان اصلاحات كه در تداوم حركت تاريخي ملت ايران در انقلاب مشروطه، انقلاب شكوهمند اسلامي و حماسه بزرگ دوم خرداد همچنان بر مشي اصلاحي و رفرميستي خود تاكيد و اصرار دارد
اتحاد مثلث!

اتحاد مثلث!

فیاض زاهد - محمد مهاجری» وضعيت جديدي كه در سپهر سياست ايران رخ نموده تا حد كم نظيري استثنايي است. براي اثبات و انتقال اين باور تلاش مي‌شود در اين نوشته به برخي ابعاد آن اشاره شود
سه‌شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۳ - 2024 November 05
کد خبر: ۸۱۹۸۲
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵

10 هزار کانال با کاربر بالا ثبت سامانه شدند

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از مراجعه و ثبت بیش از 10 هزار کانال فعال با کاربر بالا در فضای مجازی بویژه تلگرام در سامانه این مرکز برای شناسنامه دار شدن خبر داد.
تدبیر24»سید مرتضی موسویان شب گذشته(شنبه) در آیین تجلیل از فعالان و رسانه های برتر نخستین همایش سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی، به مصوبه شورای عالی فضای مجازی در خصوص انتشار فراخوان مراجعه سایت ها و کانالهای تلگرامی بالای پنج هزار کاربر و عضویت برای ثبت و شناسنامه دار شدن آنها اشاره کرد.
وی شناسنامه دار کردن کانالهای تلگرامی با کاربران بالا را اقدامی در ادامه مسیر طرح «شامد» یعنی شناسنامه دار کردن و ثبت ملی محتوای دیجیتال عنوان کرد و افزود: این مهم به ما اجازه خواهد داد که موضوعات را دسته بندی کرده و کمک شایانی در جهت یکپارچگی در همه « ام پی ها» خواهد بود.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم که در سالن همایش بوستان گفتگو برگزار شد، ادامه داد: اکنون نزدیک به 45 هزار سایت دارای کد شامد هستند که به دنبال آن اطلاعات مربوط به دارنده سایت ها بسیار دقیق ثبت شده که این موضوع شروع حرکتی به سمت و سوی مالکیت معنوی را نوید می دهد.
موسویان در عین حال تاکید کرد: درصددیم محیط مجازی، فضایی را ایجاد کنیم که قابل مدیریت و کنترل باشد.
به گفته مشاور وزیر ارشاد، تلاش بر این است که رصد مستمر کانالها و سایت ها را شروع کرده و کنترل آنها را رها نکنیم.
وی همچنین از طراحی سامانه هوشمند برای این متظور خبر داد و افزود: فاز اول این طرح کلید خورده و اکنون آماده ایم که با 16 کلید واژه های محتوایی، آن را در اختیار سازمان تبلیغات و موسسه تبیان قرار دهیم.
به گفته موسویان، تولید کننده محتوا با دانستن هنجارها، خود مسئولیت تولید محتوا را عهده دار خواهد شد و در مرحله دوم نیز واسطه و دروازه بانی مطالب و محتوا حذف خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: