ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
سه‌شنبه ۳۱ تير ۱۴۰۴ - 2025 July 22
کد خبر: ۸۱۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵
وزیر آموزش و پرورش:

110 هزار میلیارد ریال از مطالبات فرهنگیان پرداخت شد

وزیر آموزش و پرورش از پرداخت بیش از 110 هزار میلیارد ریال از مطالبات فرهنگیان در هشت ماه گذشته خبر داد.
تدبیر24»فخرالدین احمدی دانش آشتیانی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل آموزش وپرورش شهر تهران که با حضور رؤسای ادارات مناطق تهران در ساختمان اصلی آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد، با بیان اینکه در راستای سیاست تمرکززدایی، برخی اختیارات ستاد به استانها تفویض شده، ابراز امیدواری کرد این تفویض اختیار از سطح مدیران استان ها به مدیران مناطق و از مدیران مناطق به مدارس واگذار شود، زیرا مدارس، محور اصلی تعلیم و تربیت هستند.
وی با بیان این نکته که هیچ اصراری بر آماده سازی مدارس برای بازگشایی در سال تحصیلی جدید در قالب پروژه مهر نیست، گفت: فعالیت های مربوط به بازگشایی مطلوب مدارس، طی بخشنامه ای به استان ها و مناطق تفویض شده و مدیران مدارس موظفند اقدامات اجرایی در این زمینه را به نحو احسن انجام داده و مدیران کل نیز ناظر این فرآیند هستند، ضمن آنکه لازم است در سطح استان و مناطق، کمیته ای به این امر اختصاص داده شود.
وزیر آموزش و پرورش درباره سند تحول بنیادین افزود: یک کارگروه در سطح وزارتخانه مأموریت دارد با همکاری شورای عالی آموزش وپرورش، اهداف و سیاست های هر حوزه را در راستای عملیاتی کردن سند مشخص کند.
دانش آشتیانی با بیان این نکته که ستاد برنامه و بودجه در سطح وزارتخانه تشکیل شده، افزود: کمیته برنامه و بودجه نیز زیرنظر این ستاد تعریف شده و وظیفه آن، مشخص کردن برنامه حوزه های مختلف سازمان ها و معاونت های تابعه است.
وی با بیان اینکه ردیف های بودجه متناسب با انتظارات سند تحول بنیادین تدوین شده، یادآور شد: لازم است، ستادی در استان ها در چارچوب این برنامه ها و متناسب با اهداف وسیاست ها تدوین شود و این جریان به منطقه و مدرسه نیز تسری یابد.
وزیر آموزش و پرورش با اعلام اینکه از زمان تصدی در این وزارتخانه، بیش از 110 هزار میلیارد ریال از مطالبات فرهنگیان پرداخت شده و مبلغی در حدود پنج هزار میلیارد ریال باقی مانده، تاکید کرد: براساس تفاهمی که با سازمان مدیریت به عمل آمده و به استان ها نیز ابلاغ شده، استان ها باید در هزینه‌ کردها، صرفه جویی کنند و بهینه مصرف کردن را در دستور کار قرار دهند و هر مبلغی که از محل صرفه جویی عاید شود، در خود استان هزینه خواهد شد.
دانش آشتیانی از پرداخت بدهی شرکت های بیمه که طرف قرارداد بیمه تکمیلی کارکنان هستند، خبر داد و گفت: براساس تفاهمنامه منعقده با سه شرکت دانا، معلم و ایران، استان ها می توانند با یکی از این شرکت ها، قرارداد منعقد کنند.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به موضوع درآمدزایی در آموزش وپرورش تأکید کرد: در بودجه 96 مجوز تبدیل به احسن شدن املاک و مستغلات و حتی حق تغییر کاربری داده شده که این امر می تواند برای استان ها، درآمدزایی داشته باشد.
وی با اشاره به اعطای مجوز تأسیس مدارس غیردولتی به مناطق اظهار امیدواری کرد، از این طریق گام مؤثری در حذف بوروکراسی اداری برداشته شود.
دانش آشتیانی با تأکید بر توسعه بخش فنی و حرفه ای و کاردانش و انتظار رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری مبنی بر توسعه این بخش که کمک شایانی به امر اشتغال و تولید خواهد کرد، افزود: براساس برنامه ششم توسعه، 50 درصد ظرفیت آموزشی باید به سمت فنی وحرفه ای و کاردانش سوق داده شود که این امر بسترساز اشتغال و تولید در کشور است.
به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، در پایان این مراسم که شب گذشته(شنبه) برگزار شد، احکام جدید علیرضا کمرئی به عنوان سرپرست اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش وپرورش و عباسعلی باقری به عنوان سرپرست اداره کل آموزش وپرورش شهر تهران توسط دکتر دانش آشتیانی به آنان اعطا شد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: