ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
دوشنبه ۳۰ تير ۱۴۰۴ - 2025 July 21
کد خبر: ۸۲۰۲۲
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۱

توقف پروژه جاده گرمسار به فیروزکوه به خاطر مشکلات زیست محیطی

جاده گرمسار به فیروزکوه پروژه راه سازی است که به گفته رییس اداره محیط زیست شهرستان فیروزکوه مجوز ساخت آن در دولت دهم بدون آنکه ارزیابی زیست محیطی آن ارائه شود، صادر شد و حدود ۵۰ درصد پروژه به انجام رسید اما در حال حاضر نیز پروژه متوقف شده است.
تدبیر24»محمد فریدی  با بیان اینکه ارزیابی زیست‌محیطی راه گرمسار به فیروزکوه هنوز انجام نشده است، اظهار کرد: اداره راه و شهرسازی استان تهران مشاورانی گرفته است تا با همراهی آنان این ارزیابی را انجام دهند و در حال حاضر در مرحله انجام مطالعات لازم هستند ولی ارزیابی هنوز تکمیل نشده و به تایید ما نرسیده است.

وی با اشاره به اینکه ارزیابی زیست‌محیطی باید قبل از شروع پروژه انجام شود نه پس از انجام ۵۰ درصد از پروژه، گفت: در حال حاضر پروژه متوقف است و تا زمانی‌که اصلاحات لازم انجام و اعمال نشود، مجوز ادامه کار از طرف ما صادر نخواهد شد.

رییس اداره محیط زیست شهرستان فیروزکوه با بیان اینکه متاسفانه نیمی از پروژه در حد زیرسازی انجام شده است، تصریح کرد: زمانی که این پروژه در دولت دهم شروع به کار کرد، من مدیر این اداره نبودم و اطلاع ندارم که در ابتدا چه اتفاقی افتاد که اجازه انجام این پروژه داده شد. 

فریدی ادامه داد: در دولت دهم اداره کل محیط زیست نمی‌توانست از پروژه‌های عمرانی دولت به دلیل آسیب رساندن به محیط زیست جلوگیری کند ولی در دولت آقای روحانی که - دولت محیط زیستی نامیده شده است- به این مسائل اهمیت داده می شود و محیط زیست حق اعمال نظر دارد.   

وی در پایان اظهار کرد: از آنجایی که راه گرمسار به فیروزکوه از دو منطقه شکار ممنوع «کوه سفید دماوند» و «کاوه ده فیروزکوه» عبور می‌کند، لازم است که ارزیابی زیست محیطی انجام و به ما گزارش داده شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: