ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۴ - 2025 August 02
کد خبر: ۸۲۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱

نیاز آموزش و پرورش به اعتبار هزار میلیاردی

رئیس سازمان نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس کشور از پیش‌بینی احداث 173 واحد کلاس درس در 3 استان محروم کشور در سال 96 خبر داد.
 تدبیر24»پیش از ظهر امروز محمدتقی نظرپور در ششمین نشست شورای هماهنگی و بهبود و ارتقای شاخص های آموزش وپرورش در مناطق محروم و کمترتوسعه یافته کشور که به میزبانی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و باحضور وزیر آموزش وپرورش برگزار شد، اظهار کرد: طی تفاهم نامه ای که با بنیاد علوی و بنیاد برکت داریم، قرار است 173 کلاس درس در 3 استان محروم کشور، سیستان وبلوچستان، آذربایجان غربی و هرمزگان طی سال 96 احداث شود که 50 درصد اعتبارات آن توسط آن بنیاد و 50 درصد توسط سازمان نوسازی ، تأمین می شود.

وی با اشاره به مطلوب نبودن اعتبارات در این بخش گفت: برای محقق شدن تعهدات نیاز به تأمین اعتبار داریم .

نظرپور افزود: در این 3 استان ، چندین طرح نیمه تمام داریم که پیشرفت فیزیکی آنها بیش از 80 درصد است که در صورت دریافت اعتبار لازم می توانیم در مهر ماه 96 تعهدات پیش بینی شده را به انجام برسانیم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تصریح کرد: در جشنواره سواحل مکران، کار احداث 99 پروژه از 170 پروژه مصوب آغاز شد که تاکنون 29 پروژه به بهره برداری رسیده است.

وی ادامه داد:  مدارسی که توسط بنیاد علوی و بنیاد برکت احداث می شود، نیازمند نگهداری و تجهیزات است، بنابراین اگر همگام با افتتاح و بهره برداری از پروژه های عمرانی ، اعتباراتی برای تجهیز و نگهداری آنها اختصاص داده نشود، عمر این مدارس کوتاه خواهد بود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، نظرپور، خاطرنشان کرد: اگر در سازمان برنامه و بودجه، ردیف اعتباری به منظور تجهیز و نگهداری مدارس اختصاص یابد، مشکل نگهداری مدارس حل خواهد شد و مدارس عمر مفید بیشتری خواهند داشت.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس کشور با اشاره به اعتبارات موردنیاز هزار میلیاردی برای تعمیرات اساسی 105 هزار مدرسه در کشور، یادآور شد: تأمین این هزینه از سوی آموزش وپرورش به تنهایی مقدور نیست و برای افزایش طول عمر فضاهای ساخته شده آموزشی و پرورشی، به یاری سازمان ها و نهادهای دیگر نیاز می باشد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: