ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
چهارشنبه ۰۸ مرداد ۱۴۰۴ - 2025 July 30
کد خبر: ۸۲۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵

استخدام بدون آزمون نیروهای حق‌التدریسی در پیچ و خم حمایت مجلس

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: معلمان حق‌التدریسی نیازمند حمایت بیشتر هستند و دولت با کم کاری و بی‌توجهی به معیشت و اقتصاد معلمان باعث دلسردی در بین قشر فرهنگی می‌شود و این بی‌توجهی از سوی دولت و آموزش و پرورش اصلی‌ترین مشکل معلمان حق‌التدریسی است.
تدبیر24»رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: معلمان حق‌التدریسی نیازمند حمایت بیشتر هستند و دولت با کم کاری و بی‌توجهی به معیشت و اقتصاد معلمان باعث دلسردی در بین قشر فرهنگی می‌شود و این بی‌توجهی از سوی دولت و آموزش و پرورش اصلی‌ترین مشکل معلمان حق‌التدریسی است. محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی«تهران۲۴» با اشاره به تجمع مربیان پیش‌دبستانی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در مقابل مجلس بیان کرد: در سال ۸۸ ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در مجلس شورای اسلامی تصویب شد. وی افزود: همین قانون باعث مکلف شدن آموزش و پرورش به جذب نیروهای حق‌التدریس آزاد شد و این قانون از همان سال توسط آموزش و پرورش اجرایی شد اما این قانون اصلاحیه‌های نیز داشت که می‌توان به مصوبات مرداد ۹۴ و شهریور ۹۵ مبنی بر جذب مربیان پیش دبستانی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی به عنوان نیروی حق‌التدریس اشاره کرد که الزامی به استخدام آنان نبود. زاهدی ادامه داد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای حمایت از این معلمان در ۲۹ فروردین سال جاری یک فوریت طرح «تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریسی و آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی» در وزارت آموزش و پرورش تصویب کردند. رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه برخی از معلمان حق‌التدریسی از مهرماه سال ۹۵ حقوق دریافت نکردند و در وضعیت معیشتی بدی را می‌گذرانند این در حالی است که حقوق و مزایای در نظر گرفته برای حق‌التدریسی‌ها ماهیانه بین ۶۰۰ تا یک میلیون تومان است اما از شروع سال تحصیلی ۹۵ تا به امروز هیچ‌گونه دریافتی از وزارت آموزش و پرورش نداشته‌اند. وی گفت: معلمان حق‌التدریسی نیازمند حمایت بیشتر هستند و دولت با کم کاری و بی‌توجهی به معیشت و اقتصاد معلمان باعث دلسردی در بین قشر فرهنگی می‌شود و این بی‌توجهی از سوی دولت و آموزش و پرورش اصلی‌ترین مشکل معلمان حق‌التدریسی است. زاهدی اظهار داشت: در صورتی که مجلس با جزئیات طرح مذکور موافقت کند، دولت مکلف می‌شود حداکثر ظرف مدت یک سال کلیه نیروهای حق‌التدریسی مشمول این قانون و همچنین آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی را پس از گذراندن دوره‌های آموزشی بدون نیاز به شرکت در آزمون استخدامی به استخدام وزارت آموزش و پرورش درآورد. رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: معلمان حق‌التدریسی که بیش از هشت ماه موفق به دریافت حقوق و مزایا از آموزش و پرورش نشده‌اند در مقطع ابتدایی مشغول به تدریس هستند و عدم حمایت مالی از این قشر آسیب‌های بسیاری را برای دانش آموزان مقطع ابتدایی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: