واعظی در پاسخ به این سوال که چگونه میتوان بازیسازان ایرانی را ترغیب به تولید بازی کرد، گفت: اولویت ما در دولت این است که تولیدات در بازارهای داخلی افزایش یابد و وارد بازارهای خارجی شویم. ما قصد داریم در این بازارها با پلتفرمها و اپلیکیشنها فعال باشیم. همچنین در تلاش هستیم تا امکانات را در حوزه پژوهش در اختیار جوانان قرار دهیم.
واعظی افزود: ما در حوزه بازیسازی فقط به جنبه اقتصادی فکر نمیکنیم بلکه میگوییم علاوه بر یک حرکت اقتصادی، حرکتی مثبت از نظر فرهنگی است و میتواند جوانان ایرانی را از بدآموزی و مشکلات بازیهای خارجی دور نگه دارد. ما در وزارت ارتباطات توانستیم با بالا بردن کیفیت و سرعت اینترنت و کاهش هزینههای سرورهای داخلی، بازی کردن را برای کاربران ایرانی آسان کنیم.
وزیر ارتباطات و فناروی اطلاعات در پاسخ به این مسئله که بنیاد بازیهای رایانهای به دنبال ایجاد نظارت بر بازیهای رایانهای خارجی است، گفت: ما در این وزارتخانه اعتقادی به ایجاد محدودیت و فیلترینگ بر روی بازیهای خارجی نداریم. ما باید با مردم صادق باشیم فرهنگ سازی کنیم. بازی خوب و با کیفیت تولید کنیم مردم خودشان بعد از این تصمیم میگیرند بازی جذاب ایرانی را با قیمت پایینتری انجام دهند یا به سراغ بازیهای خارجی با فرهنگ مغایر ایران بروند.
محمود واعظی در پاسخ به این سوال که وزارت فناوری اطلاعات قادر است سرور برای بازیهای ایرانی که به صورت بینالمللی نیز منتشر میشوند ایجاد کند، گفت: ما میتوانیم سرورهای داخلی بسیار خوب و قدرتمند با قابلیت انجام بازی با سرعت بالا در اختیار آنها قرار دهیم تا حتی آنها در خارج از کشور بتوانند از سرورهای ایرانی استفاده کنند.
واعظی در پایان گفت: صنعت بازی ایران نباید محدود باشد و باید با دنیا در تعامل باشیم تا اقتصادی بزرگ داشته باشیم و بازارهای خارجی را با بازیهای ایرانی برای اقتصاد و ترویج فرهنگ در نظر داشته باشیم.