تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

جهانبخش خانجانی» جريان اصلاحات كه در تداوم حركت تاريخي ملت ايران در انقلاب مشروطه، انقلاب شكوهمند اسلامي و حماسه بزرگ دوم خرداد همچنان بر مشي اصلاحي و رفرميستي خود تاكيد و اصرار دارد
اتحاد مثلث!

اتحاد مثلث!

فیاض زاهد - محمد مهاجری» وضعيت جديدي كه در سپهر سياست ايران رخ نموده تا حد كم نظيري استثنايي است. براي اثبات و انتقال اين باور تلاش مي‌شود در اين نوشته به برخي ابعاد آن اشاره شود
شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 28
کد خبر: ۸۳۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰

آمریکا آزمایش جدیدی بر روی سامانه تاد انجام می‌دهد

خبرگزاری رویترز گزارش داد آمریکا قصد دارد طی روزهای آینده آزمایش جدیدی بر روی سامانه دفاع موشکی تاد خود به عمل آورد.
تدبیر24»دو مقام آمریکایی گفتند که آمریکا قصد دارد در روزهای آینده سامانه تاد را با یک موشک بالستیک برد متوسط آزمایش کند.

با وجود آنکه ادعا شده این آزمایش ماه‌ها قبل برنامه ریزی شده اما با توجه به آزمایش موشکی اخیر کره شمالی در 4 ژوئیه که نگرانی‌ها درباره تهدید موشکی پیونگ یانگ را بیشتر از هر زمان دیگری کرده، این آزمایش موشکی آمریکا اهمیت دو چندان پیدا می‌کند.

یکی از مقام‌های آمریکایی گفت: قرار است برای نخستین بار سامانه تاد علیه حمله شبیه سازی شده با یک موشک بالستیک برد متوسط آزمایش شود.

قرار است موشک‌های رهگیر تاد در این آزمایش از آلاسکا شلیک شوند.

آمریکا تعدادی موشک رهگیر تاد را در خاک گوآم مستقر کرده که هدف از آن کمک به مقابله با یک حمله موشکی از جانب کشوری نظیر کره شمالی است.

آژانس دفاع موشکی آمریکا به رویترز تایید کرد که قصد دارد "اوایل ژوئیه" اقدام به آزمایش سامانه تاد کند.

کریس جانسون، یک سخنگوی این آژانس گفت: در این آزمایش سیستم تاد در منطقه کودیاک در آلاسکا اقدام به تشخیص، رهگیری و درگیر شدن با هدف که یک موشک رهگیر تاد است، خواهد کرد.

این آژانس گفت: سامانه تاد از سال 2006 تاکنون 13 بار آزمایش عملیاتی داشته و موفقیت آن صد درصدی بوده است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: