آموزش کودکان برای فردای بهتر سرزمین

آموزش کودکان برای فردای بهتر سرزمین

شینا انصاری - روز جهانی و هفته ملی کودک فرصتی است برای پرداختن به دغدغه‌ها، مشکلات، بحران‌ها، علاقه‌مندی‌ها و حقوق کودکان، این جوانه‌های زندگی و امیدهای آینده. کودکان در نقاط زیادی از دنیا در حالی اولین قربانی سیاست، فقر، خشونت و جنگ هستند
جهان در آستانه‌ی بازچینش رقابت

جهان در آستانه‌ی بازچینش رقابت

محمدمهدی محمدی-رقابت‌پذیری در سال ۲۰۲۵ تنها یک رتبه‌بندی نیست، بلکه نمایی است از آنچه جهان به سمتش می‌رود: ثبات، شفافیت، و هوشمندی سیاست. کشورمان اگر بخواهد سهمی در آینده اقتصادی جهان داشته باشد، باید نه‌تنها در زمره بازیگران مهم این تغییر جهانی و همکار در سازمان های جدید بین اللملی قرار بگیرد، بلکه باید طراح مسیر خود با پایبندی به موازین و استراتژی های خود باشد. مسیری که از درون طراحی، اصلاح و اجرا می‌شود، نه از بیرون تحمیل.
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۴ - 2025 October 15
کد خبر: ۸۳۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸
تذکر نژادبهرام به معاون قالیباف

جای«ریل‌گذاری» خطوط مترو نگوئید «راه‌اندازی»!

عضو منتخب شورای شهر، در جلسه رسمی منتخبین با ناصر امانی(معاون برنامه‌ریزی قالیباف) این نکات را متذکرشد؛ پايش مدون برنامه و ضرورت راستي‌آزمایی گزارش‌ها و ضرورت حفظ حرمت نمايندگان شورا و جايگاه نظارتي آن‌ها.
تدبیر24» در بحث پایش، زهرا نژادبهرام خطاب به امانی بر راستی‌آزمایی گزارش‌ها تاکید کرد ضمن این‌که به گفته او باید توجه کرد که گزارش ارائه‌شده به‌صورت مداوم شاخص‌ها را ارزیابی کند که آیا قابلیت پاسخگویی دارند یا خیر؟ 

به گزارش خبرنگار تدبیر24 به گفته نژادبهرام «یکی از مهم‌ترین موارد لزوم راستی‌آزمایی متوجه مترو می‌شود؛ در مورد «راه‌اندازی» خطوط مترو، مسئولام و مدیران شهری، ارقام و اعداد متفاوتی را بیان کرده‌اند؛ آقای قالیباف این عدد را 300 کیلومتر،  تشکری هاشمی(معاون حمل و نقل و ترافیک)، 200 کیلومتر (در خرداد 95)و سرانجام، آقای امانی در جلسه روز شنبه که با حضور منتخبین شورای پنجم برگزارشد، این رقم را 190 کیلومتر عنوان کرد؛ یعنی 190 کیلومتر مترو راه‌اندازی شده است؛ آن‌چه در این‌جا مورد بحث است، صحیح یا ناصحیح‌بودن این رقم نیست؛ نکته واژه راه‌اندازی است؛ آن‌چه آقایان قالیباف، تشکری و حالا امانی از آن به عنوان طول متروی راه‌اندازی‌شده نام می‌برند درواقع، ریل‌گذاری مترو است؛ درواقع این میزان خطوط در مرحله «ریل‌گذاری» هستند.»

عضو منتخب شورای شهر می‌گوید«مترو فقط ریل گذاری نیست بلکه مجموعه ای از عوامل است لذا باید شاخص های آن مشخص شود و هرکاری که قراراست انجام شود ریز شود, کار پایش دقیقا  همینجا صورت می گیرد و می تواند ظرفیت آن را تعریف کند. »
 اما تذکر دیگر زهرا نژادبهرام، به آقای امانی در خصوص نحوه برخورد با سوال آقای حافظی بود؛ او این شیوه پاسخگویی را ناصیحی خواند و خطاب به امانی گفت که «بهتر است در این زمینه نوعی اصلاح صورت بگیرد و پاسخ‌ها شفاف داده شوند.» به گفته این عضو شورا، برخورد آقای امانی در این خصوص کاملا موجه بود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: