عضو منتخب شورای شهر، در جلسه رسمی منتخبین با ناصر امانی(معاون برنامهریزی قالیباف) این نکات را متذکرشد؛ پايش مدون برنامه و ضرورت راستيآزمایی گزارشها و ضرورت حفظ حرمت نمايندگان شورا و جايگاه نظارتي آنها.
تدبیر24» در بحث پایش، زهرا نژادبهرام خطاب به امانی بر راستیآزمایی گزارشها تاکید کرد ضمن اینکه به گفته او باید توجه کرد که گزارش ارائهشده بهصورت مداوم شاخصها را ارزیابی کند که آیا قابلیت پاسخگویی دارند یا خیر؟
به گزارش خبرنگار تدبیر24 به گفته نژادبهرام «یکی از مهمترین موارد لزوم راستیآزمایی متوجه مترو میشود؛ در مورد «راهاندازی» خطوط مترو، مسئولام و مدیران شهری، ارقام و اعداد متفاوتی را بیان کردهاند؛ آقای قالیباف این عدد را 300 کیلومتر، تشکری هاشمی(معاون حمل و نقل و ترافیک)، 200 کیلومتر (در خرداد 95)و سرانجام، آقای امانی در جلسه روز شنبه که با حضور منتخبین شورای پنجم برگزارشد، این رقم را 190 کیلومتر عنوان کرد؛ یعنی 190 کیلومتر مترو راهاندازی شده است؛ آنچه در اینجا مورد بحث است، صحیح یا ناصحیحبودن این رقم نیست؛ نکته واژه راهاندازی است؛ آنچه آقایان قالیباف، تشکری و حالا امانی از آن به عنوان طول متروی راهاندازیشده نام میبرند درواقع، ریلگذاری مترو است؛ درواقع این میزان خطوط در مرحله «ریلگذاری» هستند.»
عضو منتخب شورای شهر میگوید«مترو فقط ریل گذاری نیست بلکه مجموعه ای از عوامل است لذا باید شاخص های آن مشخص شود و هرکاری که قراراست انجام شود ریز شود, کار پایش دقیقا همینجا صورت می گیرد و می تواند ظرفیت آن را تعریف کند. »
اما تذکر دیگر زهرا نژادبهرام، به آقای امانی در خصوص نحوه برخورد با سوال آقای حافظی بود؛ او این شیوه پاسخگویی را ناصیحی خواند و خطاب به امانی گفت که «بهتر است در این زمینه نوعی اصلاح صورت بگیرد و پاسخها شفاف داده شوند.» به گفته این عضو شورا، برخورد آقای امانی در این خصوص کاملا موجه بود.