ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
سه‌شنبه ۳۱ تير ۱۴۰۴ - 2025 July 22
کد خبر: ۸۳۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲

شورای رقابت به وظایف ذاتی خود بازگردد

رئیس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با غلط توصیف کردن قیمتگذاری از سوی شورای رقابت، تصریح کرد: این شورا باید به وظایف اصلی و ذاتی خود یعنی جلوگیری از انحصار و ایجاد شرایط رقابت بازگردد.
تدبیر24»«محمدرضا نجفی منش» امروز افزود: شورای رقابت در هیچ کجای جهان به قصد قیمتگذاری به میدان نمی آید.
به گفته این مسوول، وظیفه اصلی شورای رقابت مراقبت از ایجاد نشدن انحصار است و حتی آمریکا سازمانی به این منظور دارد.
وی تصریح کرد: قیمتگذاری از سوی این شورا غلط ترین کار ممکن است، موضوعی که از زمان بیان عبارت «پراید کیلویی چند؟» از سوی رئیس جمهوری دولت نهم و دهم در شورای رقابت بنیان گذاشته شد.
نجفی منش تاکید کرد با قیمتگذاری از سوی شورای رقابت مخالفم و افزود: بازار هوشمند است و هوشمند عمل می کند و می تواند قیمت یک کالا را مشخص کند.
به گزارش ایرنا، چندی پیش وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: شورای رقابت در برخی موارد پذیرفته است به بحث قیمتگذاری وارد نشود، زیرا موضوع باید در قالب عرضه و تقاضا تعیین شود.
وی تصریح کرد: شورای رقابت باید سیاستگذاری قیمت را انجام دهد نه تعیین قیمت. این شورا به اشتباه در قیمتگذاری وارد شده و خروج از این مساله دشوار است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: