تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

جهانبخش خانجانی» جريان اصلاحات كه در تداوم حركت تاريخي ملت ايران در انقلاب مشروطه، انقلاب شكوهمند اسلامي و حماسه بزرگ دوم خرداد همچنان بر مشي اصلاحي و رفرميستي خود تاكيد و اصرار دارد
اتحاد مثلث!

اتحاد مثلث!

فیاض زاهد - محمد مهاجری» وضعيت جديدي كه در سپهر سياست ايران رخ نموده تا حد كم نظيري استثنايي است. براي اثبات و انتقال اين باور تلاش مي‌شود در اين نوشته به برخي ابعاد آن اشاره شود
سه‌شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۳ - 2024 November 05
کد خبر: ۸۳۹۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵
معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد

تولید 300 عنوان کتاب فنی‌حرفه‌ای و کار و دانش/ آموزش یک مهارت به دانش آموزان رشته‌های نظری

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: برای حذف کنکور همه ارگان‌ها باید دست به دست هم دهند تا کنکور حذف شود، مقابله با مافیای کنکور و گردش مالی سنگینی که در این خصوص وجود دارد، نیازمند همکاری همگانی است .
تدبیر24»حجت‌الاسلام محمدیان در حاشیه همایش ملی "زمین‌شناسی و کانی‌درمانی‌" و در جمع خبرنگاران در خصوص برنامه‌های آموزش و پرورش برای سال جدید تحصیلی‌، گفت: در سال تحصیلی 97-96 در حوزه برنامه‌ریزی درسی، اصلاحات لازم در کتاب های مقطع تحصیلی پایه دهم که سال گذشته به صورت آزمایشی تالیف شده بود، بعد از ارتقابخشی انجام شد .

وی با اشاره به اینکه نزدیک به 300 عنوان کتاب برای دوره متوسطه در رشته‌های فنی‌حرفه‌ای و کار و دانش تولید شده است، ادامه داد: در پایه یازدهم کتاب‌هاب جدیدتری تالیف شده‌اند و همچنین برای پایه دوازدهم نیز برنامه‌ریزی‌هایی در این دوره اتفاق می‌افتد. برنامه درسی در رسانه‌های آموزشی متنوع نیز ادامه خواهد داشت.

محمدیان با اشاره به اینکه در اواخر دولت دهم و همچنین در دولت تدبیر و امید، آموزش و پرورش با تنگناهای مالی مواجه بوده‌، اظهار کرد: با وجود این شرایط آموزش پرورش مصمم است که برنامه‌های خود را با یک پیوستار پژوهشی اجرا کند و تا کنون همه فعالیت‌ها با این رویکرد انجام شده، دولت نیز از فعالیت‌های پژوهشی استقبال می‌کند و تاکید جدی بر انجام برنامه‌ها بر اساس پژوهش دارد .

وی تصریح کرد: گسترش فضای پژوهشی و بالا بردن فرهنگ مطالعه باعث می‌شود که آسیب‌زایی کمتر شود در همین راستا خطاهای گذشته، تصحیح و فرایند اجرا و اقدام نیز تسهیل می‌شود .

محمدیان خاطرنشان کرد: نتایج برنامه درسی ملی، شایسته محوری است و تاکیدی بر نمره دانش‌آموزان ندارد، این هدف در دروس نظری و عملی نیز اتفاق می‌افتد. در دروس مهارت‌های فنی‌حرفه‌ای مقرر شده تا پایان برنامه ششم تا 50 درصد از دانش‌آموزان به دروس مهارتی کار و دانش گرایش پیدا کنند .

وی ادامه داد: در این خصوص هنرستان‌ها نیازمند تجهیزات جدید و نیروی انسانی آموزش‌دهنده هستند. همچنین آموزش و پرورش نیازمند پیمایش سرزمینی است تا بر اساس آن نیازهای شغلی و استانداردهای آن مشخص شود، در صورتی که دستگاه‌های متولی بتوانند اطلاعات مورد نیاز ‌آموزش و پرورش را تامین کنند در طراحی و برنامه‌ریزی‌ها می‌توانیم موفق عمل کنیم‌ .

وی در خصوص مهارت‌های آموزشی تصریح کرد: رویکرد آموزش و پرورش این است که علاوه بر رعایت استانداردهای ملی، به استانداردهای مهارت جهانی نیز دست پیدا کنیم، بر همین اساس چنانچه دانش‌آموزان برای ورود به بازار کار آماده شوند و فرصت نیز برای صدور نیروی کار فراهم شود، می‌توان امیدوار بود دانش‌آموزان امروز در آینده در عرصه خارجی و بین‌المللی متصدی امور باشند .

محمدیان ادامه داد: در رشته‌های نظری گرایش به این موضوع است که بتوانیم یک مهارت را همراه با دیپلم برای دانش‌آموزان فراهم کنیم که این موضوع در قانون پنجم و ششم ذکر شده و در صورت تامین منابع، اجرایی می‌شود.

وی در خصوص آموزش جنسی در مدارس گفت: آموزش مسائل جنسی در چارچوب فرهنگ کشورمان است و به نوعی هشداردهنده محسوب می‌شود. در کتاب"تفکر و سبک زندگی" پایه هفتم و هشتم ویژه‌نامه‌ای در همین زمینه برای دانش‌آموزان فراهم شده است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: