بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
جمعه ۰۸ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 28
کد خبر: ۸۴۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲
خانجانی :

کابینه دوازدهم باید وعده های روحانی را به نوعی همسان سازی کند

در شرایطی کابینه دولت روحانی شکل می گیرد که رئیس این دولت در انتخاباتی که با رویکرد متفاوتی برگزار شد رای مردم را کسب کرد؛ چراکه جران‌های سیاسی نهاد مندی علاقه مند بودن روحانی رای نیاورد . اما مردم چنان به صحنه آمدند که آن جریانات سیاسی نتوانستند آرا روحانی را تغییر دهند. در نتیجه حالا با این رای قاطع مردم وظیفه مضاعفی بر عهده روحانی و کابینه اش گذاشته شده است. به نظر من کابینه روحانی باید همپوشانی و ارتباط عمیقی با این میزان رای مردم داشته باشد .
تدبیر24»تردیدی نیست که کابینه اول روحانی به دلیل شرایطی که در هشت سال دولت احمدی نژاد ایجاد شد و با توجه به ترکیب مجلس پیشین باید کابینه‌ای  با تجربه می بود همین امر منجر به تشکیل یک کابینه پیر شد .کابینه یازدهم  نقطه ضعف‌هایی داشت و خود روحانی هم این موضوع را می‌دانست .
کابینه مطلوب باید دیدگاه‌ها و نظرهای مردم را  پوشش و نظرهای مختلف سیاسی و اجتماعی را تامین کند. کابینه دوازدهم باید وعده های روحانی را به نوعی همسان سازی کند. اگر چنین کاری صورت نگیرد مردم تصور می کنند روحانی صرفا برای کسب رای آنان، شعارهایی داده و این برای شخصیت سیاسی اجتماعی ایشان در آینده بد خواهد بود و اعتماد مردم نسبت به ایشان سرد خواهد شد . روحانی باید کابینه ای معرفی کند که بتواند خواستگاه های فکری اکثریت را پوشش داده و نظرها را تامین کند .
در دور دوم دولت روحانی همه می دانند که توجه به سیاست داخلی مهم است . در دور اول حل موضوعات سیاست خارجی و رسیدن به برجام اولویت بود . الان ما به برجام داخلی نیاز داریم . کابینه باید از کسانی تشکیل شده باشند که بتوانند نظر روحانی و خواسته ای مردم را رد این حوزه تامیین کنند.
بدون تردید روحانی باید بر فشارهای سیاسی فائق آید. باید وزیری را انتخاب کند که به خواسته های طرح شده جامه عمل بپوشانند . مشکلات عظیم اقتصادی چه داخلی و چه خارجی بر ما وارد شده که این نشان می دهد روحانی باید ترکسب کابینه را تغییر دهد تا آن ها حل کند، این در حالی است که می دانیم عناصری که ریسک پذیر نیستند نمی تواننند این مشکلات را حل کنند . روحانی تبلبر فکری یک جریان فکری است . اگر این اکثریت به جمع بندی برسد که روحانی نمی‌تواند به وعده هایش عمل کند طبیعی است که ایشان می تواند آسیب جدی بزند .
علاوه بر آحاد مردم زنان  و جوانان از جمله اقشار تاثیر گذار بودند. باید از شعار دهی پرهیز شود. باید برای سازمان ملی جوانان مدیری داشته باشیم که برنامه داشته باشد . برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت . الان خیلی از مدیرانی هستند که صرف نظر از تحولات به میزهای خود چسبیده‌اند . در حوزه زنان اینکه بگوییم یک مدیر زن در یک منسبی باشد ، کافی نیست. باید بحث ارتقا آنان در حوزه های مختلف و توانمند سازیشان را فراهم بکنیم و در هر سازمان و نهادی زنان زمینه رشد پیدا کنند . در سطوح مختلف امکان تحقق خواسته هایشان فراهم شود. روحانی باید به بخش زنان و جوانان توجه کند و سهم بیش تری از خواسته هایش را به تحقق آن اختصاص دهد.
روحانی نباید فراموش کند چه کسانی و چه جریاناتی برای به نتیجه رسیدنش در انتخابات تلاش کردند. مبادا فراموش کنند و در ورطه سهم خواهی های سیاسی شوند و وعده هایشان را فراموش کنند . توصیه می کنیم که فیلم های تبلیغاتی خود را ببینید چه سخن هایی گفتید در عین حال موانع و مقتصیات زمان را هم نباید فراموش کرد . رئیس جمهور مردم را باید امین خود بداند . ویژگی روحانی این است که خیلی صریح حرف می زند و در همین راستا هم باید صریح صحبت کند . اگر سهم خواهی هایی می شود بیاید شفاف حرف بزند و به مردم بگوید. چرا که در غیر این نمی تواند پاسخ گو مردم باشد .
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: