ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
دوشنبه ۳۰ تير ۱۴۰۴ - 2025 July 21
کد خبر: ۸۴۲۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵

14.5 درصد از درآمد حاصل از فروش نفت به وزارت نفت اختصاص داده می‌شود

‌مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت کشور ‌گفت: 14.5 درصد از درآمد حاصل از فروش نفت به وزارت نفت اختصاص داده می‌شود.
تدبیر24»علی وکیلی 24 تیرماه در نشست با استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: 14.5 درصد از درآمد حاصل از فروش نفت به وزارت نفت اختصاص داده می‌شود. وی نوسازی 600 هزار موتورخانه فرسوده در کشور و تبدیل آن‌ها به موتورخانه‌هایی با راندمان بالای 90 درصد را از مهمترین خدمات شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت  عنوان کرد و گفت: که در این رابطه بیمارستان‌ها به دلیل مصرف بالا و 24 ساعته در اولویت هستند.
وکیلی افزود: سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت در زمینه مصرف انرژی یارانه پرداخت می‌کند.
وی با اشاره به اینکه هر واحد صنعتی اعم از بیمارستان‌ها، ناوگان حمل و نقل و ... در مصرف استاندارد سوخت صرفه‌جویی کند ما به تفاوت صرفه‌جویی به آن پرداخت می‌شود، تصریح کرد: مطابق با ماده 12 قانون اصلاح مصرف تا 100 میلیارد دلار در سال به ازای این صرفه‌جویی‌ها پرداخت صورت می‌گیرد.
مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت افزود: این طرح شامل همه کشور است و ساختمان‌های دولتی هم مشمول آن هستند، البته اولویت با ساختمان‌هایی است که برای مردم منفعت دارد.
وکیلی از نوسازی کامیون‌های برون‌شهری 10 تن به بالا خبر داد و گفت: به ازای نوسازی هر کامیون بین 200 تا 300 میلیون تومان پرداخت می‌شود.
وی افزود: به ازای اتوبوس‌های کوچک 150 تا 200 میلیون تومان و به ازای اتوبوس‌های بزرگ و آکاردئونی 400 میلیون تومان پرداخت می‌شود.
مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی با اشاره به اینکه تا کنون 1500 دستگاه اتوبوس در تهران و 400 دستگاه در مشهد نوسازی شده است، تصریح کرد: چنانچه تاکسی پایه گازسوز باشد و 350 کیلومتر پیمایش داشته باشد، برای نوسازی آن 12 میلیون تومان یا ثلث پول تاکسی پرداخت می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: کلاس‌های آموزشی همگانی برای اصلاح الگوی مصرف برای معلمان و اساتید برگزار خواهد شد که هزینه‌های تدریس، تهیه کتاب و بروشور را شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت بر عهده دارد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: