بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
جمعه ۰۸ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 28
کد خبر: ۸۴۳۸۸
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸

راهپیمایی مردم جمهوری دومینیکن

به دنبال مطرح شدن پرونده بزرگ رشوه‌خواری علیه مقامات ارشد جمهوری دومینیکن، ده‌ها هزار معترض برای نشان دادن خشم خود علیه فساد به خیابان‌های پایتخت آمدند.
تدبیر24»تظاهرکنندگان که بیشتر آنها جوان بوده و لباس سبز رنگ جنبش محیط زیستی این کشور را به تن داشتند، با تکان دادن پرچم سرخ و آبی و سفید دومینیکن در خیابان‌های سانتو دوینگو، از رئییس جمهوری و دیگر مقامات خواستند که استعفا دهند.

این اعتراض که بزرگترین اعتراض از هفت موردی بود که از ماه ژانویه صورت گرفته، در پی تحقیقاتی انجام شده که منجر به افشای رشوه دهی مدیران شرکت مهندسی "اودربرچت" به مبلغ ۹۲ میلیون دلار به مقامات این کشور فقیر شده است.        

ایوان ولوز، یک تاجر ۶۹ ساله گفت: با اینکه مردم این کشور هیچ حق قانونی و نماینده‌ای ندارند، اما دولت نمی‌تواند آنها را سرکوب کند.

اودربرچت ۱۸۴ میلیون دلار خسارت درخصوص اتهام رشوه دهی پرداخت کرده است. همچنین ۱۴ تن از مقامات و تاجران در این پرونده که خشم مردم را به دلیل چندین دهه ظن فساد دولت برانگیخته،‌ رسما متهم شده‌اند.

تمیوستوکلز مونتاس، متحد نزدیک دانیلو مدینا، رییس جمهوری دومینیکا و ویکتور دیاز روآ، خزانه دار حزب حاکم  این کشور زندانی شده‌اند و شش نفر دیگر  درحالی که منتظر محاکمه هستند، تحت بازداشت خانگی قرار گرفته‌اند. سایر متهمان به قید وثیقه آزاد هستند.

مونتاس که خطاهای خود را انکار می‌کند، پس از متهم شدنش از سمت وزیر بازرگانی استفعا داد.

 این رسوایی همچنین به حزب حاکم لیبراسیون دومینیکن کشیده شد که با انتخابات ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۰ روبرو خواهد بود.

تشکیل دهندگان این اعتراضات اعلام کردند، مهاجران دومینیکنی در شهرهای دیگر نظیر میامی، نیویورک و مادرید در جنبشی موسوم به "گرین مارچ" راهپیمایی کردند، جنبشی که اعتراضات را از  ماه ژانویه ترتیب داده است.

اعتراضات روز یکشنبه مسالمت آمیز بود اما حین اعتراضات پیشین، درگیری با پلیس به وجود آمد. معترضان مقامات را برای ضرب و شتم و بازداشت‌های غیر قانونی معترضان، همچنین در ویدوئویی گرفته شده از تعدادی مقامات که درحال قراردادن مواد مخدر در ماشین یکی از فعالان هستند، متهم کرده‌اند.

برچسب ها: راهپیمایی جمهوری
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: