نیمی از جامعه میل به مشارکت در حوزه سیاسی ایران را ندارند

نیمی از جامعه میل به مشارکت در حوزه سیاسی ایران را ندارند

تقی آزاد ارمکی - انتخاباتی که در پیش داشتیم در سایه یک مجموعه از محدودیت‌ها بود. محدودیت اول این بود که قرار نیست دوره آقای رییسی نقد شود و از یک طرف باید آن را دوره طلایی قلمداد کنید.
با انتخاب خود چه بر سر آينده ایران خواهيم آورد؟

با انتخاب خود چه بر سر آينده ایران خواهيم آورد؟

مرتضی عزتی - ديدگاهي در ايران امروز به صورت واقعي يا در سايه در بخش‌هايي از جامعه قدرت را در دست گرفته است كه مسوول به قهقرا بردن ايران است
دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 08
کد خبر: ۸۴۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۱

تکذیب خبر ورشکستگی شرکت ملی گاز

معاون وزیر نفت با تکذیب خبر ورشکستگی شرکت ملی گاز گفت: با توجه به افزایش عمومی قیمت‌ها و هزینه‌ها باید سهم درآمدی این شرکت به صورت منطقی افزایش یابد.
به گزارش تدبیر24 به نقل از ایسنا، حمیدرضا عراقی با اشاره به این که بودجه و هزینه های شرکت ملی گاز ایران نیز هر ساله توسط دولت و مجلس شورای اسلامی تعیین و ابلاغ می شود گفت: این شرکت برای اجرای طرح ها و پروژه های خود در سال 93 به بیش از 6 میلیارد دلار اعتبار نیاز دارد.
او گردش مالی سالیانه این شرکت را بیش از 30 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: برای اجرای عملیات جاری و پروژه های آتی خود نیاز به حمایت جدی دولت و مجلس داریم و شرکتی با این چرخش مالی عظیم دچار مشکلات مالی مقطعی خواهد شد اما موضوع ورشکستگی قابل بحث نیست.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، بخشی از مشکلات مالی این شرکت را به دلیل بدهی برخی نیروگاه ها، صنایع، پتروشیمی ها و واحدهای سی.ان.جی و همچنین پرداخت مبالغی که برای اجرای طرح هدفمندی یارانه ها بر عهده این شرکت گذارده شده است دانست و افزود: با تمهیدات اندیشیده شده نقدینگی مورد نیاز این شرکت تامین و مشکلات موجود مرتفع شده و نگرانی خاصی در این زمینه وجود ندارد.
عراقی مذاکره جدی با معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، مجلس شورای اسلامی و وزارت نفت را از جمله اقدامات لازم برای تامین بودجه مناسب برای شرکت ملی گاز ایران در سال 93 عنوان کرد و گفت: نیاز مالی صنعت گاز برای سال آینده بیش از 6 میلیارد دلار برای اجرای طرح های توسعه ای، عملیات جاری پالایشگاه ها و ایستگاه ها، احداث خطوط و گازرسانی است که امیدواریم با حمایت وزارت نفت و مجلس این امر محقق و بخشی از مشکلات رفع شود.
وی با اشاره به این که سهم درآمدی شرکت ملی گاز در سال جاری به ازای هر متر مکعب گاز طبیعی در زنجیره پالایش، انتقال و توزیع مطابق سال 89 تعیین شده است گفت: این در حالیست که با توجه به افزایش عمومی قیمت‌ها و به تبع آن افزایش هزینه های سالهای اخیر برای حفظ وضع موجود شرکت و استمرار عملیات جاری و اجرای طرح های توسعه ای باید سهم درآمدی این شرکت به صورت منطقی افزایش یابد.
معاون وزیر با ابراز امیدواری از این که به زودی مشکلات به وجود آمده در شرکت ملی گاز رفع شود گفت: هم اکنون بیش از 65 میلیون نفر یعنی 95 درصد شهرها و 56 درصد روستاهای کشور از نعمت گاز طبیعی برخوردارند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: