ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
سه‌شنبه ۳۱ تير ۱۴۰۴ - 2025 July 22
کد خبر: ۸۴۵۹۷
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵

طرح استخدام معلمان حق‌التدریس

سخنگوی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از رد طرح الحاق یک ماده به قانون استخدام معلمان حق‌التدریس و آموزش یاران نهضت سوادآموزی خبر داد.

تدبیر24»حمایت میرزاده در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در رابطه با تعیین تکلیف طرح الحاق یک ماده به قانون استخدام معلمان حق‌التدریس و آموزش یاران نهضت سوادآموزی اظهار کرد: این موضوع در جلسه اخیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بررسی شد اما کلیات آن از سوی اعضای کمیسیون رد شد.

وی افزود: قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس و آموزش یاران نهضت سوادآموزی تا به امروز بیش از 7 تا 8 بار اصلاحیه خورده است، به همین دلیل اعضای کمیسیون ترجیح دادن تا با جمع‌آوری کامل اطلاعات نسبت به الحاق یک ماده به این قانون تصمیم‌گیری کنند.

سخنگوی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: آمار دقیقی در رابطه با تعداد نیروهای حق‌التدریس و آموزش یاران نهضت سوادآموزی در اختیار مجلس قرار نگرفته، یعنی به طور دقیق نمی‌دانیم که تعداد این افراد با توجه به رشته و جنسیت آنها چگونه است.

میرزاده ادامه داد: اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به دلیل نبود اطلاعات دقیق از تعداد افراد مشمول این طرح کلیات آن را تصویب نکردند و مقرر شد تا در صورت صلاحدید این موضوع در صحن علنی مجلس بررسی شود و نمایندگان در رابطه با آن تصمیم بگیرند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: