بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
سه‌شنبه ۰۵ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 25
کد خبر: ۸۵۵۲۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳

شاید قربانی شویم اما کار درست را انجام دادیم

رییس فدراسیون کشتی تاکید کرد: من مطمئنم اگر مسابقات انتخابی تيم ملي در ساختار فرآيند انتخابي ادامه پیدا کند ما در المپیک ۲۰۲۰ در هر وزن بطور متوسط سه کشتی‌گیر داریم که هر کدامشان مي‌توانند مدعی درجه یک پیراهن تیم ملی باشند.
تدبیر24»رسول خادم با اشاره به برگزاری رقابت های انتخابی تیم های ملی کشتی برای شناخت نفرات اعزامی به مسابقات جهانی فرانسه ۲۰۱۷ خاطرنشان کرد: برای انتخاب نفرات اعزامی به مسابقات جهانی فرانسه، رقابت های انتخابی قانونمند برگزار شد و تیمی که به مسابقات  اعزام می شود هم در فرنگی و هم در آزاد تیم جوانی است. با اين طرز تفكر شايد فدراسيون قرباني كشتي شود. البته این موضوع به لحاظ مديريتي عاقلانه نيست،  اما کار درست همين است.
وی ادامه داد: سال بعد از المپیک، سالی است که باید برای حضور جوان ها و استعدادهای مدعی  بیشترین فرصت را داد. ما می توانستیم انتخابی تیم ملی را با تعداد محدودی کشتی گیر برگزار کنیم ، ولی اعتقاد داشتیم سال بعد از المپیک تا جایی که امکان دارد بايد، در مسابقات انتخابي تيم ملي،  برای  ورود کشتی گیران مستعد قهرمانی های کشور در گروه هاي الف،ب و ج، مسابقات اوپن، مسابقات جوانان جهان، استعدادهای برگزیده شورای فنی، مدال آوران المپیک و مدال آوران جهانی در اوزان غیر المپیکی را باز بگذاریم.
وی تصریح کرد: به این ترتیب فرصت حضور در مسابقات جهانی را برای  جوانان  و باتجربه ها، حتی استعدادهای ناشناخته ای که توانسته بودند، عنوان برتر را در وزن خودشان در مسابقات مورد نظر فرآیند برای حضور در انتخابي تیم ملی کسب کنند فراهم کردیم. طبیعتا با این سازوکار  مسابقات سنگین تر می شود،  و در این بین امکان دارد  خیلی از چهره های شاخص و باتجربه ما آسیب ببینند و نتوانند نفر برتر شوند اما نگاه ما باید به المپیک ۲۰۲۰ باشد، برای این نگاه باید این فرصت را می دادیم تا هر استعدادی که در وزن خودش مدعی است و قبلا در مسابقات گزینشی انتخابی تیم ملی خودش را ثابت کرده ، فرصت حضور در انتخابی تیم ملی را پیدا کند.
خادم تاکید کرد: این مهم اتفاق افتاد. امکان دارد این موضوع برای فدراسیون خیلی پرهزینه باشد، امكان دارد فدراسيون قرباني شود. اما فدراسيون اگر به المپيك ٢٠٢٠ فكر مي كند بايد چنين جسارتي داشته باشد. اين جسارت ورزي را سال هاي  قبل هم تا حدودي و نه بطور كامل تجربه کردیم و خیلی از کشتی گیران باتجربه مان را در انتخابی تیم ملی از دست دادیم ، اما در مقابل استعدادهایی را شناسایی کردیم که این استعدادها ، خودشان  اسباب آبرو و افتخار برای کشتی ايران شدند. فدراسیون کشتی باید جسارت به خرج بدهد و این فراز و نشیب را بپذیرد.
وی افزود: وقتی ما می پذیریم کمیل قاسمی  پرافتخارترین سنگین وزن تاریخ ایران باوجود آسب دیدگی  که داشته و همه كادر فني هم در جريان آن بوده اند ، در انتخابی شرکت کند، يعني داريم به كسب افتخار كشتي در المپيك ٢٠٢٠ مي انديشيم و نمي خواهيم كشتي فقط در اختيار چند ستاره خاص قرار گيرد. البته تا جايي كه امكان  دارد از قهرمانان بزرگمان كه سالها براي آن ها زحمت كشيده شده است، حمايت و مراقبت مي كنيم، اما انتخابي تيم ملي، انتخابي تيم ملي است. حتي اگر بر مبناي فرآيند و با اتكا به كارنامه خارجي برتر برخي كشتي گيران، استثنائاتي هم در پوشيدن پيراهن تيم ملي نسبت به نتايج انتخابي تيم ملي  اتفاق بيفتد، باز هم بايد از دل مسابقات انتخابي تيم ملي باشد.
خادم خاطر نشان کرد: وقتي قهرمان المپيك ما به لحاظ فرهنگی خودش این موضوع را پذیرفته است و در واقع ، قهرمان مدال دار المپیک ما ، به این رشد و بلوغ رسیده،  که باید در هر شرایطی در انتخابی تیم ملی شرکت کند و در کنار جوان ها رقابت کند و برتری اش را به جوان ها ثابت کند حتی به قیمت شکست، اين بزرگترين پيروزي كشتي ايران است. وقتی چنین فرصتی در کشتی بوجود آمده  این فرصت فرصتی است که  باید تهدیدهای  احتمالی آن را هم پذیرفت.
وی اظهار داشت: تهدید احتمالی این است که ما نتوانیم در فرانسه نتایجی را که می خواهیم بگیریم،  اما  پذیرفتن مسابقات انتخابی منافعی که برای کشتی دارد  این خواهد بود که ما استعدادهای برتر و شایسته خودمان را برای المپیک ۲۰۲۰ شناسایی می کنیم مسابقاتی که احتمال دارد خیلی از چهره های با تجربه  امروز ما در آنجا حضور نداشته باشند.از همه مهم تر ما  در چند سال گذشته از دل انتخابی تیم ملی توانستیم شرایطی داشته باشیم که  بتوانیم هم زمان دو تیم مجزا به مسابقات آسیایی و کشورهای اسلامی بفرستیم.
خادم گفت: من مطمئنم  اگر مسابقات انتخابی تيم ملي در ساختار فرآيند انتخابي ادامه پیدا کند ما در المپیک ۲۰۲۰ در هر وزن بطور متوسط سه کشتی گیر داریم که هر کدامشان  مي توانند مدعی درجه یک پیراهن تیم ملی باشند و هر کدامشان در صورت حضورشان در مسابقات بین المللی، نتایج  نزدیکی نسبت به یکدیگربرای کشتی کشور کسب کنند. این یعنی بزرگترین سرمایه فنی است  که در قالب  یک ساختار جدید تعریف شده برای کشتی ایجاد شده است .

وی در پایان خاطرنشان كرد: ساختاری که خیلی هم به زحمت جا افتاد و مقاومت های سنگینی را به لحاظ فرهنگی و فني در چند سال گذشته که فرآیند انتخابی تیم ملی پیاده شده در بین عوامل مختلف شاهد بودیم. این ساختار با جا افتادنش حرکت جدیدی در حوزه فنی  را شروع می کند که شاید شروعش  خیلی  به مزاق برخی ها خوش نیامده باشد، اما در نهایت منافع ملی کشتی کشور را بعنوان ورزش ملی ایران در رقابتهای بزرگ المپیک تضمین می کند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: