بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 26
کد خبر: ۸۶۲۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵
سیدناصر موسوی لارگانی، نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس:

ورود نهاوندیان به وزارت اقتصاد، انتظارات به‌حق بخش خصوصی را بالا می‌برد

با توجه به مشکلات اقتصادی که در کشور حاکم است و رکودی که باعث شده بسیاری از حوزه‌های اقتصادی و معیشتی مردم دچار مشکل شود انتظار می‌رود آقای رییس جمهور در کابینه دوازدهم خود و در انتخاب وزیر اقتصاد و وزرایی که وزراتخانه‌های آن‌ها با اقتصاد در ارتباط است دقت بیشتری را به عمل آورند.
تدبیر24»امروز موج بیکاری که در بین جوانان و مخصوصا تحصیلکرده‌ها وجود دارد باعث نگرانی مردم و مقام معظم رهبری شده و این وضع موجود، شایسته ایران نیست. ما یک وزارتخانه به نام وزارت امور اقتصادی و دارایی داریم و چند وزارتخانه دیگر با نام‌های مختلف داریم که حوزه اصلی فعالیت‌ها آن‌ها اقتصادی است. از این‌رو دکتر روحانی باید در انتخاب و معرفی این افراد به مجلس تمام دقت خود را به کار گیرد که ان شاا... با وجود افرادی شایسته تا حد قابل ملاحظه‌ای شرایط اقتصادی مملکت عوض شود. در این بین یک نکته اساسی وجود دارد که جا دارد از هم اکنون به آن اشاره شود. گاهی افرادی با علم و تجربه بالا در راس یک وزارتخانه قرار می‌گیرند ولی زیرمجموعه قوی و با پتانسیلی را به کار نمی‌گیرند. وقتی در عملکرد این وزارتخانه‌ها دقیق می‌شویم می‌بینیم که خروجی خوبی از آن‌ها یافت نمی‌شود. پس توجه به انتخاب مدیران زیرمجموعه هم به اندازه انتخاب خود وزیر با اهمیت است. وقتی زیرمجموعه از دستورات و نظرات وزیر پیروی نکند و برای خود روند دیگری را دنبال کند خیلی نمی‌توان به بهبود شرایط کشور و مخصوصا حوزه اقتصاد امیدوار بود. در روزهای گذشته و بطور غیررسمی و از گوشه و کنار نام چند نفر از جمله آقای دکتر نهاوندیان برای تصدی وزارت امور اقتصادی و دارایی مطرح شده است. سابقه آقای نهاوندیان در اقتصاد کشور روشن است و حضور ایشان در بخش خصوصی و ریاست اتاق بارزگانی ایران را همه دیده‌اند. با عنایت به اینکه آقای دکتر نهاوندیان همکاری ویژه‌ای را در گذشته با بخش خصوصی داشته و اکنون این بخش از اقتصاد کشور با مشکلات زیادی روبرو شده، پیش بینی می‌کنم در صورت معرفی آقای نهاوندیان به عنوان وزیر اقتصاد به مجلس سطح انتظارات بخش خصوصی از ایشان بالا باشد زیرا آن‌ها به دنبال فردی هستند که درد آن‌ها را لمس کرده باشد و برای رفع آن برنامه دقیقی را ارائه کند. دکتر نهاوندیان هم دارای بالا‌ترین مدرک اقتصادی است و هم تجربه و دانش اقتصادی خوبی را دارد و امید است چه ایشان و چه هر فردی به مجلس معرفی شد و توانست نظر نمایندگان را به خود جلب کند در این راه موفق باشد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: