تا پیش از این خبرها از ناقص ماندن خودروهای تولیدی به علت نبود برخی قطعات حکایت داشت؛ خودروهایی که بدون ضبط صوت، بوق یا سپر آماده تحویل بودند؛ اما گویا حالا کمبود قطعات، خدمات پس از فروش خودروسازان را با چالش همراه کرده است.
به گزارش
تدبیر24، دنیای اقتصاد نوشت: عملکرد نمایندگیهای خدمات پس از فروش خودروسازان نشان میدهد که مشکل کمبود قطعات خودروسازان از خط تولید به نمایندگیهای خدمات پس از فروش نیز کشیده شده است.
تا پیش از این خبرها از ناقص ماندن خودروهای تولیدی به علت نبود برخی قطعات حکایت داشت؛ خودروهایی که بدون ضبط صوت، بوق یا سپر آماده تحویل بودند؛ اما گویا حالا کمبود قطعات، خدمات پس از فروش خودروسازان را با چالش همراه کرده است.
بر همین اساس برخی مشتریان خودروسازان بزرگ کشور، طی تماسهایی که با دفتر روزنامه داشتهاند از کمبود قطعات در نمایندگیها خدمات پس از فروش خبر میدهند.
یکی از این مشتریها که خودروی صفر کیلومتر او تنها پس از چند روز تحویل از کارخانه دچار نقص فنی شده است به «دنیای اقتصاد» میگوید: با وجود داشتن گارانتی هیچ کدام از نمایندگیهای مجاز کارخانهای که خودرو را از آن تحویل گرفتهام حاضر به پذیرش خودروی من نشدهاند، این نمایندگیها به من گفتهاند به علت تحریمها قطعه نداریم.
نمایندگیهای خدمات پس از فروش این خودروساز بزرگ در حالی به علت نبود قطعات از تعویض یک تسمه تایم برای خودرویی که گارانتی دارد خودداری میکنند که دو خودروساز بزرگ کشور بارها اعلام کردهاند در تامین قطعات هیچ مشکلی ندارند. حال اگر نقص فنی در خودرویی را که به تازگی از کارخانه خارج شده است کنار بگذاریم، به نظر میرسد نبود قطعات با توجه به ادعاهای خودروسازان در تامین خدمات پس از فروش توجیهناپذیر باشد.
هر چند خودروسازان و قطعهسازان با مشکلات فراوانی برای تولید مواجه هستند؛ اما به نظر میرسد با وجود کارتها و خدمات ویژهای که خودروسازان برای محصولات خود در نظر گرفتهاند، تامین این خدمات برای خودروهایی که بعد از مدتها به دست مشتریها میرسند، انتظاری طبیعی از جانب مشتریها باشد.