ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
سه‌شنبه ۳۱ تير ۱۴۰۴ - 2025 July 22
کد خبر: ۸۷۵۴۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷

کلاهبرداری به شیوه نمایندگی

یک شهروند تهرانی روز پنجشنبه گفت: نمایندگی یکی از شرکت های بزرگ خودروساز در خیابان سراج در شرق تهران با اخذ وجوه پیش پرداخت خرید خودرو از مشتریان به جای واریز وجه به حساب شرکت خودروساز، پول مشتریان را به حساب شخصی منتقل و متواری شده است.
تدبیر24»وی که خود را داود قاسمی معرفی می کرد، روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: شماری از مالباختگان در اعتراض به کلاهبرداری مقابل دفتر این نمایندگی در شرق تهران تجمع کرده و خواستار رسیدگی به وضعیت خود شدند.
وی بیان کرد: تاکنون 92 نفر از مالباختگان به دادسرای این منطقه شکایت کرده اند.
این شهروند تهرانی افزود: ما خواستاررسیدگی مسئولان قضایی و مسئولان شرکت خودروساز به این کلاهبرداری هستیم.
قاسمی گفت: این نمایندگی که با نشان تجاری یکی از شرکت های بزرگ خودرو ساز کشور فعالیت می کرد، از نمایندگی های قدیمی منطقه شرق تهران بوده و من چند سال پیش نیز از این نمایندگی خودرو خریده بودم و به این مکان و آرم روی آن اعتماد داشتم.
یکی دیگر از مالباختکان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: اسفند ماه 95 پول کامل یک دستگاه خودرو را پرداخت کردم و قرار بوده در مدت 30 روز کاری خودروی خود را تحویل بگیرم، اما علی رغم مراجعات و پیگیری مکرر تا به امروز موفق به تحویل وسیله نقلیه خود نشدم و اوایل هفته متوجه شدم که شماری از مردم نیز وضعیت مشابه من را دارند.
وی افزود: گفته می شود صاحب امتیاز این نمایندگی متواری شده و تاکنون کسی پاسخگویی مالباختگان نبوده است.
به گفته وی، این نمایندگی فروش خودرو، به صورت غیرقانونی اقدام به فروش لیزینگی و نقدی خودرو می کرده و چندین سال نیز فعالیت داشته است و تاکنون هیچ برخوردی از سوی شرکت خودروساز با این نمایندگی نشده است.
این مالباخته گفت: هیچ اقدامی برای پلمپ و یا حداقل برداشتن تابلوی شرکت انجام نشده است تا مردم به نمایندگی مزبور اعتماد نکنند و وجوه خود را در اختیار مسئولان نمایندگی قرار ندهند.
وی افزود: برخی مالباختگان به دفتر مرکزی شرکت خودرو ساز نیز مراجعه کردند، اما کسی پاسخگو نبود.
این مالباخته گفت: شرکت خودروساز در این خصوص هیچ مسئولیتی نمی‌پذیرد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: