ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۴ - 2025 August 02
کد خبر: ۸۷۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مخالفت نمایندگان با طرح استخدام نهضتی‌ها:

قراری بر استخدام نداشتیم

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به مخالفت کمیسیون آموزش با طرح استخدام نیروهای نهضتی و پیش دبستانی گفت: از ابتدا تاکید کرده‌ایم همکاری با نهضت منجر به استخدام نمی‌شود و یک فعالیت پاره وقت موقت است. از سوی دیگر این مسیر ورود نیروی انسانی به آموزش و پرورش مناسب نیست، اما چون مجلس قانونی را تصویب کرده بود موظف بودیم به نمایندگی از آموزش دهندگان آن را دنبال کنیم.

تدبیر24»علی باقرزاده در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت استخدام آموزشیاران نهضت سوادآموزی اظهار کرد: تنها قانونی که اکنون می‌توان آن را اجرا کرد، قانون اصلاح تبصره 10 ماده 17 قانون تعیین تکلیف است که شهریورماه سال گذشته تصویب شد و چهار گروه از جمله نیروهای پیش دبستانی و آموزش دهندگان نهضت می‌توانستند در مناطقی که آموزش و پرورش احتیاج به نیروی انسانی دارد به عنوان «حق التدریس» تبدیل وضعیت دهند.

وی افزود: اردیبهشت ماه جاری نمایندگان مجلس طرح دیگری را در مجلس ارائه کردند که ناظر به استخدام این گروه‌های چهارگانه بود که یک فوریت آن در مجلس به تصویب رسید و به کمیسیون آموزش ارجاع شد. کمیسیون آموزش جلسات مختلفی را برگزار کرد که نمایندگان آموزش و پرورش، دولت و مرکز پژوهش‌های مجلس در آن حضور داشتند و آمارها از ابعاد مختلف بررسی شد. نمایندگان در نهایت به این جمع بندی رسیدند که در شرایط موجود امکان اجرای این طرح نبوده و به صلاح نیست، بنابراین با این طرح مخالفت شد.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه مطلع شده‌ایم برخی نمایندگان همزمان پیش نویس طرح دیگری را  برای پیگیری حقوق صنفی این گروه‌ها تهیه کرده‌اند که اگر  گزارش مخالفت طرح قبلی در صحن ارائه شد آن را مدنظر قرار دهند، درباره سرانجام وعده استخدامی به آموزشیاران نهضت گفت: از نظر ما هیچ کس بلاتکلیف نیست و از ابتدا با آموزش‌دهندگان قرار گذاشتیم که  سرانه -هزینه‌ای با ما کار کنند و به ازای تعداد قبولی‌ها در هر سال حق الزحمه دریافت کنند. بنابراین قراری بر استخدام نبوده است که اکنون بتوان گفت عده‌ای پس از مخالفت با این طرح بلاتکلیف شده‌اند.

باقرزاده افزود: از ابتدا تاکید کرده‌ایم همکاری با نهضت منجر به استخدام نمی‌شود و یک فعالیت پاره وقت موقت است. از سوی دیگر این مسیر ورود نیروی انسانی به آموزش و پرورش مناسب نیست زیرا معلمی نیازمند احراز صلاحیت‌هایی است، اما چون مجلس قانونی را تصویب کرده بود موظف بودیم به نمایندگی از آموزش دهندگان آن را دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه دستورالعمل قانون اصلاح تبصره 10 ماده 17  که درباره جذب حق التدریسی آموزشیاران نهضت و نیروهای پیش دبستانی است، در حال تدوین در آموزش و پرورش است گفت:  هر تصمیمی که برای نیروهای پیش دبستانی و شرکتی اخذ شود برای آموزش دهندگان هم مصداق دارد.

برچسب ها: تدبیر24 استخدام
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: