تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

جهانبخش خانجانی» جريان اصلاحات كه در تداوم حركت تاريخي ملت ايران در انقلاب مشروطه، انقلاب شكوهمند اسلامي و حماسه بزرگ دوم خرداد همچنان بر مشي اصلاحي و رفرميستي خود تاكيد و اصرار دارد
اتحاد مثلث!

اتحاد مثلث!

فیاض زاهد - محمد مهاجری» وضعيت جديدي كه در سپهر سياست ايران رخ نموده تا حد كم نظيري استثنايي است. براي اثبات و انتقال اين باور تلاش مي‌شود در اين نوشته به برخي ابعاد آن اشاره شود
سه‌شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۳ - 2024 November 05
کد خبر: ۸۸۲۴۳
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۹

توضیح درباره شرایط جدید معلمان

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش به ارائه توضیحاتی پیرامون شیوه نامه مصاحبه اختصاصی داوطلبان ورود به دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی و شرایط جدید معلمی پرداخت.
تدبیر24»اسفندیار چهاربند با بیان اینکه این ضوابط از دو سال گذشته اعمال می‌شد، اظهارکرد: متأسفانه شائبه‌هایی در دو روز اخیر پیرامون این شیوه‌نامه ایجاد شده است.

وی افزود: باید این ضوابط را به دو دسته تقسیم کرد؛ نخست ضوابطی که محدودیت‌هایی برای استخدام ایجاد می‌کند و دوم ضوابطی که پرونده پزشکی داوطلب را تشکیل می‌دهد اما مانع استخدام نیست.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اگر بخواهیم کسی را استخدام کنیم لازم است پرونده پزشکی از وی داشته باشیم، گفت: این همان اطلاعاتی است که باید از افرادی که 30 سال در استخدام ما هستند، داشته باشیم تا بتوانیم خدمات آموزشی، رفاهی و درمانی مناسبی به آن‌ها ارائه دهیم.

چهاربند افزود: اگر تفکیک این ضوابط در نظر گرفته شود دیگر جای ابهامی باقی نمی‌ماند.

وی در پاسخ به اینکه آیا سخت‌گیری‌هایی چون منع ورود زنان نابارور و مانند آن به آموزش و پرورش لازم است یا خیر؟ گفت: تصور می‌شود مواردی چون ناباروری جزو موارد محدودکننده است در حالی که این گونه نیست و در طول دو سال گذشته که این شیوه‌نامه اجرا می‌شده موردی نداشته‌ایم که شخصی به این دلیل منع و یا محدود شده باشد. ما در پرونده پزشکی اطلاعات مربوط به وضعیت روحی و جسمی داوطلب را ثبت می‌کنیم.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش به ضوابط مانع استخدام اشاره کرد و گفت:‌ آن چیزی که بیشتر مانع استخدام می‌شود مشکلات ناشی از معلولیت‌های جسمی است که این مهم نیز باید متناسب با شرح وظیفه معلمان در نظر گرفته شود. به عنوان مثال در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای معلولیت جسمی مانع انجام وظیفه حرفه‌ای می‌شود اما ممکن است مشکلی چون ضعف شنوایی برای مدارس استثنایی مشکلی ایجاد نکند و بتوانیم از فردی که چنین معلولیتی دارد در مدارس استثنایی استفاده کنیم، ضمن آنکه ما سه درصد سهمیه جذب معلولان را داریم اما در مجموع معلولیت‌ها و عدم مشکلات جسمی داوطلبان به تناسب رشته تدریس‌شان باید در نظر گرفته شود و متفاوت است و موردی چون عدم بارداری اساسا مانع استخدام نمی‌شود اما اگر قرار باشد خدمات درمانی و رفاهی را ساماندهی کنیم اطلاعات این پرونده‌های پزشکی به ما کمک می‌کند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: