ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
سه‌شنبه ۳۱ تير ۱۴۰۴ - 2025 July 22
کد خبر: ۸۹۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲
وزیر آموزش و پرورش خبر داد

پیش‌بینی‌ اجرای فوق‌برنامه درکنار دروس اصلی

وزیرآموزش و پرورش گفت: تمام تلاش خود را برای تحقق سند تحول به کار خواهم بست.
تدبیر24»سید محمد بطحایی رای قاطع نمایندگان مجلس شورای اسلامی به خود را رای به کل جامعه فرهنگیان دانست و افزود: امیدوارم بتوانم این مسئولیت سنگین و خطیر را به خوبی انجام دهم.

وی افزود: تمام تلاش خود را برای اجرایی کردن سند تحول و همچنین ارتقای سطح معیشت فرهنگیان به کارخواهم بست.

بطحایی از تلاش در راستای تربیت نسلی انقلابی، متدین و فرهیخته در آموزش و پرورش خبرداد و تصریح کرد: سند تحول یکی اسناد محکم و بی نقص بالادستی است که برنامه های اینجانب براساس آن تهیه و تنظیم شده است و امیدوارم بتوانیم اهداف سند را محقق سازیم.

وی ادامه داد: بخش اول برنامه‌های من ناظر بر تحول برنامه های درسی است و بحث مهارت آموزی، توجه به خلاقیت و نوآوری دانش آموزان، ایجاد فضای با نشاط و سرزندگی در مدرسه و انطباق بیش از پیش محتواهای آموزشی با نیاز جامعه از جمله این برنامه هاست.

وزیرآموزش و پرورش مقدورات و مقتضیات را یکی از عوامل صرف نظر کردن از برخی استاندارد سازی ها مطرح کردو افزود: منابع محدود باعث می شود تا در برخی جاها نتوان براساس استاندارد، مدارس را دایر نمود یا تراکم مورد نظر را رعایت کرد ، بنابراین باید توقعات را درآن جا کاهش داد.

 وی کمبود نیروی انسانی را از جمله محدویتها در بحث تراکم دانش آموزی بر شمرد و اظهارکرد: در برنامه های اینجانب، آرامش در برنامه‌های درسی یک اصل است، زیرا اولیای دانش آموزان نباید نگران تغییرات در ساعات درسی، ساختار و یا کتاب های درسی باشند، چراکه کم و زیاد شدن یک محتوای درسی ممکن است آرامشی که لازمه تعلیم و تربیت است را از بین ببرد.

بطحایی با اشاره به سنگینی کیف دانش آموزان که برخی اوقات موجب عارضه های جسمی در کودکان می شود، گفت: به آموزگاران توصیه می کنم برنامه های درسی به گونه ای باشد که دانش آموزان کمترین کتاب و دفتر را با خود حمل کنند زیرا حمل کیف های سنگین  عوارضی مانندمشکلات قامتی در کودکان ایجاد می کند .

وی ادامه داد: تلاش خواهیم کرد محتوای برنامه درسی طوری تنظیم شود که نیازهای دانش آموزان در بیرون از مدرسه را مرتفع سازد و دانش آموزان مهارت هایی را درمدرسه فراگیرند که نسل امروز جامعه به آن نیاز دارند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، عضوکابینه تدبیر وامید اظهارکرد: با توجه به تاکیدات رئیس جمهور مبنی بر آموزش مهارت‌ها و توجه به جنبه های مختلف اقتصادی در زندگی‌، پیش‌بینی‌هایی برای اجرای فوق برنامه درکنار درس اصلی صورت گرفته است.

وی بر ضرورت کاهش نقش کنکور در برنامه‌های درسی تاکیدوعنوان کرد: امروزه شاهد گسترش آزمون‌های کنکوری و تست زنی در دوره ابتدایی هستیم که این امر باعث کسالت آور شدن محیط مدرسه و از بین رفتن شادابی کودکان خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: