ملاقات با تنها پورشه در تهران
اگر عشق ماشین هستید و دنیای شما با خودرو عجین شده، بدونشک با کورش منصوری آشنا هستید.
تدبیر24»کورش منصوری متولد 1339
و اهل چالوس است. وی قبل از آن که به آلمان برود، در انگلستان تحصیل کرده
است. کورش منصوری سال 1989 به دلیل علاقه شخصیاش به اتومبیل، در شهر مونیخ
آلمان کمپانی MP Design را تاسیس کرد و تا سالها مشغول خرید قطعات
اتومبیلهای خاص و همکاری با کمپانیهای بزرگ خودروسازی و تیونینگ آلمانی
بود ولی بعد از چندی تصمیم به تاسیس شرکتی به نام منصوری گرفت که با تولید
قطعات آغاز به کار کند و به این ترتیب وارد بازار رقابتی تیونینگ گردید.
اولین
قدم وی در این راه تیونینگ بنتلی بود که بسیار موفق و مورد توجه بسیاری
قرار گرفت. امروزه این شرکت، طیف وسیعی از خودروها با برندهای مطرح مانند
استون مارتین، بی ام و، رنجرور، لامبورگینی، فراری، مرسدس بنز، مازراتی،
رولزرویس، مک لارن، آئودی، پورشه و لوتوس را بطور ثابت تیونینگ میکند.
شاید کسی جرات نمیکرد خودرویی که بیش از هزار اسب بخار
قدرت داشته باشد را تقویت کند، اما کورش منصوری این کار را با جسارت هر چه
تمامتر انجام داد و به سراغ سریعترین خودروی جهان یعنی بوگاتی ویرون رفت
و بین 85 تا 90 اسب بخار
به قدرت بوگاتی ویرون اضافه کرد که در نتیجه آن باعث معروفیت بیشتر نام
منصوری در عرصه بینالمللی گردید و این جهش و موفقیت کمتر از نیم دهه به
طول انجامید.
پورشه ماکان منصوری
حال
در ادامه بعد از معرفی اجمالی در مورد آقای کورش منصوری قصد داریم به یکی
از محصولات منصوری که در ایران موجود است بپردازیم که یک پورشه ماکان مدل
2017 با کیت منصوری است و یکی از تنها پورشههای کیت واقعی منصوری در ایران
است.
پورشه ماکان را میتوان یکی از معدود محصولات پورشه دانست که پس از قانون منع واردات بالای 2500 سیسی وارد ایران میشود.
همانطورکه
پیشتر اشاره شد، کمپانی منصوری بر روی پورشه ماکان هم کار کرده است و
دربخشهایی از بدنه آن تغییراتی ایجاد کرده که البته قیمت این خودرو به
مراتب گرانتر از نسخههای عادی ماکان است .
منصوری با تغییراتی که در
بدنه این خودرو اعمال کرده است ظاهر آن را بسیار شکیل و اسپرتتر از قبل
کرده است. برای مثال تمام اجزای کیت بدنه این خودرو از فیبرکربن بسیار سبک و
حتی چرخهایش هم از سبکترین آلیاژهای ممکن ساخته شده که این موارد وزن
خودرو را بسیار کم و به بهبود سرعت و شتاب آن کمک فراوان کرده است.
طراحی ظاهری
گلگیر
عضلانی جلو، ارتفاع نسبتاً کوتاه و سقف و فرم متورم گلگیر عقب در ترکیب با
طراحی ساده نمای جانبی سرعت نهادینه شده در خودروهای پورشه را یادآور
میشود و در نمای عقب هم طرح چراغهای کشیده و طویل ماکان، اشتباه گرفتن آن
با هر خودرو دیگری را غیرممکن میکند.
پورشه ماکان منصوری
همچنین دراین بخش تفاوت خروجیهای اگزوز قابل اشاره است.
پورشه ماکان منصوری
طراحی داخلی
محفظه
بار پورشه ماکان، فضایی به وسعت 500 لیتر را برای قرار دادن لوازم و
چمدانها به سرنشینان این کراساوور عرضه میکند. درصورتیکه صندلیهای ردیف
دوم را به حالت تا شده درآورید این فضا افزایش یافته و به 1500 لیتر
میرسد و این بدان معنی است که با وجود اینکه ماکان ظاهری جمع و جور داشته و
به نوعی یک خودرو نیمه اسپرت به حساب میآید اما فضای موجود آن کافی و
مناسب بوده و مشکلی را برای سرنشینان بوجود نخواهد آورد و قابلیت استفاده
به عنوان یک خودروی خانوادگی را به مالک میدهد.
پورشه ماکان منصوری
تجهیزات وامکانات ایمنی
امکانات
ایمنی و رفاهی ماکان شامل مواردی چون رادار بین خطوط، رادار فاصله جلو،
رادر نقطه کور، ESP، اتو هلد، دکمه اسپرت، دکمه اسپرت پلاس، استارتر بدون
کلید، حالت ECO، اگزوز اسپرت، ترمز دستی برقی، دوربین 360 درجه، دوربین
عقب، سنسور پارک جلو و عقب، سقف پاناروما، کیسههای هوا برای راننده،
سرنشین جلو، جانبی، پردهایی، فرمان الکتریکی، تهویه مطبوع اتوماتیک
باتنظیم دوگانه، سیستم صوتی وتصویری BOSE، نمایشگر لمسی، نویگیشن، چنجر
ششتایی، اتصال USB و iPod، تنظیم برقی صندلیهای جلو با حافظه، گرم کن و
تهویه صندلیهای جلو، گرم کن صندلیهای عقب، سنسور باران و کروز کنترل
هوشمند هستند.
پورشه ماکان 2017 با 4 سیلندر و حجم موتور 2 لیتری با اسب بخار
252 توسط شرکت معین موتور وارد شده است و از مدل تیونینگ شده آن توسط
کمپانی منصوری تنها یک عدد در ایران موجود است و قیمت آن در ایران در حدود
850 تومان است. این در حالی است که می توان به راحتی در محدوده 600 میلیون
تومان یک پورشه ماکان خرید.
پورشه ماکان منصوری