تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

جهانبخش خانجانی» جريان اصلاحات كه در تداوم حركت تاريخي ملت ايران در انقلاب مشروطه، انقلاب شكوهمند اسلامي و حماسه بزرگ دوم خرداد همچنان بر مشي اصلاحي و رفرميستي خود تاكيد و اصرار دارد
اتحاد مثلث!

اتحاد مثلث!

فیاض زاهد - محمد مهاجری» وضعيت جديدي كه در سپهر سياست ايران رخ نموده تا حد كم نظيري استثنايي است. براي اثبات و انتقال اين باور تلاش مي‌شود در اين نوشته به برخي ابعاد آن اشاره شود
شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 28
کد خبر: ۹۰۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸

پرداخت 1.5 میلیارد تسهیلات

معاون باغبانی جهاد کشاورزی استان مرکزی با اشاره به تسهیلات رونق تولید در حوزه کشاورزی بیان کرد: این تسهیلات اکثرا در بخش کشت‌های گلخانه‌ای و قارچ های خوراکی تخصیص داده می شود، در این زمینه سال گذشته یک میلیارد و 500 میلیون تومان به تولیدکنندگان و گلخانه داران پرداخت شد .

تدبیر24»علی‌اصغر زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، عنوان کرد: یکی از سیاست‌های جهاد کشاورزی تغییر الگوی کشت است که در این راستا به دنبال کشت گیاهان مقاوم با نیاز آبی کم هستیم تا با مصرف کم آب و افرایش سطح کشت، میزان تولید افزایش یابد .

وی با اشاره به اینکه توسعه کشت گل محمدی، زعفران و گیاهان دارویی در اولویت کاری جهاد کشاورزی استان قرار دارد، افزود: طی سه سال اخیر توفیقات خوبی در این راستا حاصل شده و این روند رو به رشد در حال ادامه است. در این زمینه متقاضیان را حمایت خواهیم کرد تا کشت جایگزین افزایش یابد .

زارعی تصریح کرد: سطح زیرکشت زعفران در سطح استان مرکزی 167 هکتار است که 124 هکتار بارور و باقی غیربارور است. متوسط برداشت زعفران نیز در هر هکتار سه کیلوگرم است که بیشترین سطح زیر کشت را شهرستان خمین به خود اختصاص داده است .

وی سطح زیرکشت گل محمدی در استان را 533 هکتار دانست و با بیان اینکه در این خصوص رتبه ششم کشور را به خود اختصاص داده‌ایم گفت: از هر هکتار گل محمدی سه تن گل تر برداشت می‌شود که میزان قابل قبولی است و بیشترین میزان تولید با توجه به اقلیم و شرایط جوی مربوط به شهرستان دلیجان است .

زارعی اضافه کرد: سطح زیرکشت گیاهان دارویی استان 60 هکتار است که از هر هکتار 698 تن محصول برداشت می‌شود و بیشترین سطح زیرکشت در این خصوص در شهرستان محلات واقع است .

معاون باغبانی جهاد کشاورزی استان مرکزی میزان فروش محصولات تولیدی را وابسته به بازار دانست و افزود: محصولات تولیدی علاوه بر مصرف داخل استان به استان های همجوار نیز ارسال می‌شود به طوری که بخش اعظمی از تولیدات گل محمدی به کاشان ارسال می‌شود .

وی در خصوص حمایت‌های دولتی در امر تغییر الگوی کشت اظهار کرد: دولت در این راستا عموما به شکل یارانه در قالب تولید نهال، نهاده، پیاز و قلمه کمک‌هایی را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد. سال گذشته 120 میلیون تومان یارانه دولتی در بخش گیاهان دارویی و گل محمدی به تولیدکنندگان اعطا شد، همچنین اگر اعتباری از طریق صندوق کارآفرینی امید اختصاص یابد به تولیدکنندگان تخصیص می‌یابد .

معاون باغبانی جهاد کشاورزی استان مرکزی اضافه کرد: امسال با توجه به ابلاغ دستورالعمل طی دو ماهه اخیر دو پرونده به مبلغ 300 میلیون تومان به بانک‌های عامل ارسال شده است تا مراحل مورد نیاز طی و تسهیلات رونق تولید پرداخت شود .

برچسب ها: تدبیر24 تسهیلات
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: