تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

جهانبخش خانجانی» جريان اصلاحات كه در تداوم حركت تاريخي ملت ايران در انقلاب مشروطه، انقلاب شكوهمند اسلامي و حماسه بزرگ دوم خرداد همچنان بر مشي اصلاحي و رفرميستي خود تاكيد و اصرار دارد
اتحاد مثلث!

اتحاد مثلث!

فیاض زاهد - محمد مهاجری» وضعيت جديدي كه در سپهر سياست ايران رخ نموده تا حد كم نظيري استثنايي است. براي اثبات و انتقال اين باور تلاش مي‌شود در اين نوشته به برخي ابعاد آن اشاره شود
شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 05
کد خبر: ۹۰۸۹
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۰

عبور از تنگنای مذاکرات

برغم شاهد بودن فشارهای داخلی و گوشه کنایه های هر روزه و متهم کردن تیم هسته ای، ایشان کار بسیار دشواری انجام دادند

تدبیر24 : سهیل صحرانورد - آبان ماه سال 92 را باید ماه مذاکرات هسته ای نام گذاری کرد . چندین سفر مهم خارجی توسط مسئولان ارشد وزارت خارجه و تماس های تلفنی پی در پی و مهم با کشور های تاثیر گذار در معادلات بین المللی و دو سفر سرنوشت ساز وزیر خارجه به ژنو همگی در این ماه انجام گرفت . مذاکراتی که دور دوم آن توجه اکثر مردم را به خود جلب کرده بود . پس از چندین سال رفت و آمد های بی نتیجه و بحران ساز رای مردم در انتخابات 24 خرداد یکی از اولین آثار مثبت خود را ظرف صد روز نشان داد . در واقع پایان مثبت مذاکرات ژنو 2 حاکی از آن است که دولت در برآورده کردن وعده های داده شده و پیش برد برنامه های کاری خود از توان بسیار بالایی برخوردار است ، به نحوی که در یک نمونه آن که در ژنو شاهد آن بودیم کمتر کسی باور می کرد که دیپلمات های ایرانی بتوانند با این سرعت و دقت و جدیت دیوار بی اعتمادی و تنش آفرینی که در هشت سال گذشته به وجود آمده بود را بشکنند و امید های مردم را برای بهبود اوضاع زندگی شان زنده کند.

آیت الله هاشمی در مراسم معارفه رییس جدید مرکز تحقیقات استراتژیک با اشاره به پیامد های مثبت توافق نامه ژنو فرمودند : " برغم آن که فشارهای داخلی را شاهد بودیم که هر روز گوشه کنایه می زدند و تیم هسته ای را متهم می کردند اما تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان کار بسیار دشواری انجام دادند و البته اگر دستور آقا نبود که ما از تیم مذاکره کننده حمایت می کنیم، آن ها را دچار لکنت زبان می کرد و نمی توانستند در ژنو کار کنند. کار آسانی نبود، آنقدر سخت بود که اکنون آمریکاییها برای رژیم صهیونیستی این مسئله را به گونه ای دیگر تفسیر می کنند . "

در واقع دولت یازدهم توانست در مذاکرات هسته ای خود با اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد و آلمان موفقیت لازم را به دست آورد . این توافق بازتاب های اجتماعی و اقتصادی خوبی را برای ملت ایران در پی خواهد داشت . همانطور که دکتر نجفی رییس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری با اشاره به موفقیت تیم مذاکره کننده ایران در ژنو گفت: " این موفقیت ها به طور حتم به نفع گردشگری کشور نیز هست و در ماه های آینده شاهد افزایش ورود گردشگران خارجی به کشور خواهیم بود. خوشبختانه با روی کار آمدن دولت یازدهم شاهد موفقیت هایی در سطوح ملی و بین المللی در حوزه های گوناگون بودیم " . به نظر دکتر زیبا کلام نیز اهمیت ژنو خیلی در بحث هسته ای نیست، بلکه در آن شکافی است که در مواجهه با آمریکا و غرب بوجود آمد و شروعی برای یک روند جدید در جمهوری اسلامی است . این توافق آغاز شکفتن مبارک خط اعتدال و میانه روی است و یک گام تاریخی مهم و سرنوشت ساز در نظام جمهوری اسلامی به شمار می رود .استقبال پرشور و صمیمانه مردم از دکتر ظریف در فرودگاه مهر آباد به خوبی نشان می دهد که راه خدمت به مردم چیست ، و آن ها که همواره سعی در ایجاد مناقشه و جنجال دارند بهتر است در مسیر مردم قرار گرفته تا مردم نیز قدر دان آن ها باشند .

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۲
مینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
0
3
امیدوارم این روند همینطور ادامه پیدا کنه و دولت به وعده های خودش عمل کنه!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
1
2
به نظر که این یک توافق نیست بلکه یک عقب نشینی مشخص است!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
جز این نیست هسته ای رو واگذار کردیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
0
0
با سلام
به عنوان یک سایت خبری نزدیک به روحانی این موارد را به گوش رییس جمهور برسانید
ا- با توجه به حل مسئله هسته ای به آقای روحانی بگویید دیگه به یارانه ها کاری نداشته باشه و به همین روال کنونی آن را پرداخت کنه چون در صورت قطع یارانه ها (حتی افراد پردرآمد) تبعاتی از لحاظ کاهش محبوبیت خصوصا در مناطق محروم خواهد داشت.
2- دکتر روحانی به دکتر سیف رییس کل بانک مرکزی سفارش کند تا در مورد ارز اظهار نظر نکند تا دلار و به دنبال آن قیمت اجناس کاهش پیدا کند.
با آرزوی موفقیت برای رییس جمهور محبوب دکتر روحانی عزیز
کریم
|
Turkiye
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
2
1
تحریم ها اقتصاد ایران را خورد کردند و کمر مردم را شکستند تمام پروژه های ملی را تعطیل کردند تورم بالای صددرصد رسید و قیمت ماشین چند برابر شده و... حالا واقعا غنی سازی 5درصد این همه برای کشور ضروری بود !؟ چه کسی باید جواب این 8سال عقب افتادگی کشور را بدهد.واقعا مردم ایران را باید از سر تا پا طلا گرفت به خاطر این همه سختی که کشیدند. حالا باید خدا را شکر کنیم که جناب دکتر روحانی رییس جمهور شد نه کس دیگری . میگن از هر جا جلوی ضرر را بگیری باز هم منفعت است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
شما که اساسا در خوابی ! پس نظر نده
کاظم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
0
1
جناب صحرانوردشمااگربه شوق کعبه صحرانوردی میکنیدبایدسرزنشهای خارمغیلان رابجان بخرید.شمارفت وآمدهای چندین ساله رابینتیجه وبحران ساز دانسته اید.آفرین باینهمه مروت وجوانمردی وانصاف نداشته!مرد حسابی اگرآن 8سال نبودومادرموقعیت 84 ازنظر فناوری صلح آمیزهسته ای بودیم چگونه غرب حاضرمیشدبرایمان حتی تره هم خردکندوآیاوضعی بهتراز لیبی داشتیم.قذافی که تمام تاسیسات هسته ایش رابارکشتی کردوتحویل امریکادادباآنهمه خوش رقصی چه سرنوشتی داشت.البته حتی درجنگ نظامی هم عده ای خاین پیدامیشوند که بنفع دشمن فعالیت کنندیاعده ای ممکن است بگوینداین چندوجب خاک چه ارزشی داردکه اینقدربرایش کشته میده ایدبروید صلح کنیدبهرقیمتی.امروزوجریان هسته ای که جای خوددارد؟!درحالیکه نه آنروز آن خاینین ومعترضین خوداهل جبهه وجنگ وشهادت ودفاع ازکشوربودندنه امروز سینه چاکان رابطه باغرب خودمحرومیت کشیده ازتحریمهاهستندوفقط باپیروی ازتز ماکیاولی ,بنام مردم درصدداثبات نوکری خودبغربندشایدروزی موردتوجه قرارگیرند.نه آنروز جبهه رفته هاوشهیدداده ها اعتراضی داشتندونه امروزآسیب دیدگان ازنامردیهای غرب معترضان اصلی هستند.صحبت ازگوشه وکنایه ومتهم کردن تیم هسته ای کرده اید.میشودچندنمونه قابل رویت ارایه دهید. تهمتی درکارنبوده فقط تذکر دوستانه بوده که مراقب پیمان شکنی وبیوفایی غرب باشند.همان چیزیکه هم درنیویورک دیدیم وهم اکنون بعدازتوافق ژنو.جالب است که مواظب دم خروس هم نیستیدودرراستای همان وابستگی جرزدن غرب را برای ساکت کردن اسراییلیهامیدانیدضمن اینکه حاضرنیستیدازلفظ صهیونیستهااسفاده کنید؟!وگویا صهیونیستها بچه هایی هستندکه مادرشان میخواهدباهردوزوکلکی شده آرامش کندوغافلید بسته پیشنهادی ایرانرا قبل ازاینکه خودغربیها بخوانندرفتند تل آویووتقدیم کردند!درپایان مطلب اززیباکلام وشکاف صحبت کرده اید؟! کدام شکاف همه شان که دارندیک چیز میگویندوبرای ششماه آینده خط ونشان میکشند.نکندشماهم آخرین حرفتان اینستکه ماکیک یزدی میخوریم ونیازی به کیک زردنداریم مثل عده ای درزمان جنگ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
خدا توفیق . آفرین بر بصیرتتان
ولایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
0
0
عجبا بنفشیا...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
0
0
واقعا سخت بوده ها. میگم بیچاره ها کمرشون خم شده پیر شدن!!! پس بابت این واگذاری هسته ای بوده!!!!
نظر شما: