ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
سه‌شنبه ۳۱ تير ۱۴۰۴ - 2025 July 22
کد خبر: ۹۱۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷

خودروهای چینی در سبد فروشگاه‌ها

چینی‌ها برای جذب مشتری بیشتر خودروهای خود را با هر شرایطی به فروش می‌رسانند آنها اخیراً فراتر عمل کرده و با حضور در فروشگاه‌های زنجیره ای ضمن تبلیغ محصولات خود حتی با شرکت در قرعه کشی‌ها محصولات خود را می فروشند.
تدبیر24»بازار داغ خرید و فروش خودروهای چینی با ورود محصولات جدید هر روز با رونق بیشتری همراه است به نحوی که هر فردی به دنبال خودروی آپشن دار متنوع آنهم با قیمت مناسب می گردد به سمت خرید خودروهای چینی تمایل زیادی پیدا می‌کند. از آن طرف شرکت های چینی هم ذائقه خریدار ایرانی را شناخته و مطابق با آن محصولات مختلفی را راهی بازار می‌کنند.

نکته قابل توجه آنکه چینی‌ها برای جذب مشتری بیشتر خودروهای خود را با هر شرایطی به فروش می‌رسانند به نحوی که در برخی از مدل‌ها مشتری می‌تواند با پیش پرداخت 2 میلیون تومانی یک خودرو خریداری کند. تا پیش از این حضور خودروهای چینی در پشت ویترین مغازه‌ها و حتی نمایشگاه‌های خودرو بسیار پررنگ بود اما آنها اخیراً فراتر عمل کرده و با حضور در فروشگاه‌های زنجیره ای ضمن تبلیغ محصولات خود حتی با شرکت در قرعه کشی‌ها خودروها را با روش‌های مختلف به فروش می‌رسانند. در این میان نباید شگردهای خودروسازان چینی از جمله ارائه جوایز، تبلیغات در فضای مجازی و ارسال پیامک یا موارد دیگر را نادیده گرفت.

در این میان عملاً سهم تولیدکننده داخلی بسیار کم رنگ بوده و مصرف کننده ترجیح می دهد به خاطر تنوع محصولات خارجی آنهم از نوع چینی بخرد. البته در این میان باید این نکته را به خودروسازان داخلی تأکید کرد که اگر اقدامی برای تولید محصولات متنوع انجام ندهند چینی‌ها حجم زیادی از بازار را تصاحب کرده و سهم تولید داخل در بازار بسیار ناچیز خواهد بود.

 

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: