نکته قابل توجه آنکه چینیها برای جذب مشتری بیشتر خودروهای خود را با هر شرایطی به فروش میرسانند به نحوی که در برخی از مدلها مشتری میتواند با پیش پرداخت 2 میلیون تومانی یک خودرو خریداری کند. تا پیش از این حضور خودروهای چینی در پشت ویترین مغازهها و حتی نمایشگاههای خودرو بسیار پررنگ بود اما آنها اخیراً فراتر عمل کرده و با حضور در فروشگاههای زنجیره ای ضمن تبلیغ محصولات خود حتی با شرکت در قرعه کشیها خودروها را با روشهای مختلف به فروش میرسانند. در این میان نباید شگردهای خودروسازان چینی از جمله ارائه جوایز، تبلیغات در فضای مجازی و ارسال پیامک یا موارد دیگر را نادیده گرفت.
در این میان عملاً سهم تولیدکننده داخلی بسیار کم رنگ بوده و مصرف کننده ترجیح می دهد به خاطر تنوع محصولات خارجی آنهم از نوع چینی بخرد. البته در این میان باید این نکته را به خودروسازان داخلی تأکید کرد که اگر اقدامی برای تولید محصولات متنوع انجام ندهند چینیها حجم زیادی از بازار را تصاحب کرده و سهم تولید داخل در بازار بسیار ناچیز خواهد بود.