ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
شنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۴ - 2025 May 24
کد خبر: ۹۳۸۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲

رقابت مردم برای عکس و تیتر

روزنامه «همشهری» در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات دو مسابقه به نام‌های «تیترنویسی» و «همراه همشهری» تدارک دیده است و تلاش دارد حال و هوای متفاوتی برای بازدیدکنندگان نمایشگاه رقم بزند.

تدبیر24»رییس ارتباطات بین‌الملل روزنامه «همشهری» در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به ایده مسابقه تیترنویسی این روزنامه در بیست وسومین نمایشگاه مطبوعات، گفت: ما یک موسسه مطبوعاتی هستیم و کارهایی که در نمایشگاه مطبوعات می‌خواهیم انجام دهیم باید خاصیت داشته باشند یعنی کارهای ما در نمایشگاه باید افراد را درگیر کنند و خاصیت مطبوعاتی داشته باشد. برگزاری مسابقه، ایده‌آل و خواسته ما نیست بلکه می‌خواهیم در راستای ماهیت مطبوعاتی همشهری باشد.

سیداحمد واحدی درباره مسابقه تیترنویسی روزنامه همشهری بیان کرد: ما پنج خبر شهری که در حدود ۲۰۰ کلمه‌ است را برای مسابقه تهیه کرده‌ایم تا مردم برای آن‌ها تیتر انتخاب کنند. فریدون صدیقی، حسن نمک‌دوست و علی اکبر قاضی‌زاده داوری این تیترزنی‌ها را برعهده دارند و بعد از نمایشگاه برندگان مسابقه را اعلام می‌کنیم.

او با اشاره به اینکه موضوع خبرها، شهری است، گفت: انتخاب موضوع شهری برای خبرها برای این است که «همشهری» بیشتر یک رسانه با رویکرد شهری است. موضوع این پنج خبر شامل: تفکیک زباله، انرژی پاک، مترو، اتوبوس و موتور است.

رییس ارتباطات بین‌الملل روزنامه «همشهری» درباره مسابقه دیگری که برای بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات تدارک دیده‌اند، گفت: ما همچنین یک کمپین به نام «همراه همشهری» راه انداختیم؛ این کمپین به این شکل است که افراد با لوگوی همشهری عکس می‌گیرند و عکس یک «روزنامه همشهری» می‌شوند و این عکس با هشتگ «من همراه همشهری هستم» در کانال تلگرام همشهری و شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود. بر اساس میزان بازدید مردم، افراد برگزیده انتخاب می‌شوند و به آن‌ها هدیه‌ای تعلق می‌گیرد.

سیداحمد واحدی ادامه داد: ما یک ماه بعد از نمایشگاه مطبوعات برنامه‌هایی با عنوان «همراه همشهری» ایجاد خواهیم کرد که خانواده «همشهری» را در فضای مجازی بزرگتر کنیم. ماهیت کار ما با روزنامه‌های دیگری که از مردم برای تصویر یک روزنامه عکس می‌گیرند، متفاوت است به دلیل اینکه ما عکس را می‌گیریم و طراحی و منتشر می‌کنیم اما استندی برای ایستادن مردم در غرفه نداریم.

بیست‌وسومین نمایشگاه مطبوعات از ۵ تا ۱۲ آبان ماه در مصلای بزرگ تهران برگزار می‌شود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: