تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

جهانبخش خانجانی» جريان اصلاحات كه در تداوم حركت تاريخي ملت ايران در انقلاب مشروطه، انقلاب شكوهمند اسلامي و حماسه بزرگ دوم خرداد همچنان بر مشي اصلاحي و رفرميستي خود تاكيد و اصرار دارد
اتحاد مثلث!

اتحاد مثلث!

فیاض زاهد - محمد مهاجری» وضعيت جديدي كه در سپهر سياست ايران رخ نموده تا حد كم نظيري استثنايي است. براي اثبات و انتقال اين باور تلاش مي‌شود در اين نوشته به برخي ابعاد آن اشاره شود
شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 28
کد خبر: ۹۴۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰

برای حل مشکلات راهکار ارائه شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که سالانه 20 هزار نفر در آذربایجان شرقی وارد بازارکار می‌شوند و معتقدم که این استان ظرفیت افزایش دوبرابری این آمار را دارد.
تدبیر24»علی ربیعی در نشست مشترک اعضای کارگروه اشتغال، تشکل‌های کارفرمایی با بیان این‌که وزارت کار ارتباط نزدیک و ملموسی با مردم جامعه دارد، گفت: برای حل مشکلات جامعه باید راهکار عملی ارائه شود و مشارکت نزدیک و رو در رو با مردم از ضروریات است.

وی در خصوص وضعیت اشتغال در کشور، یاد آور شد: پیشی گرفتن تقاضای کار بر عرضه‌ی نیروی کار از جمله مواردی است که در کشور نیاز به بررسی دارد و باید توجه داشت که روحیات و تفکرات نیروی کار دهه شصتی با دوره‌های قبل‌تر از آن تفاوت دارد و در کل نیاز به ساختارهای مدونی داریم تا بتوانیم مسائل موجود در جامعه را حل کنیم.

وی تاکید کرد: برای افزایش سهم اشتغال نباید به آب و خاک فشار آورد و تصمیم‌گیری درست برای ایجاد اشتغال باید مورد توجه قرار گیرد.

ربیعی با اشاره به این‌که نسبت به ظرفیت اقتصادی ایران تاکنون خوب عمل شده است، افزود: در این موضوع ما کم‌کاری نکرده‌ایم و با تمام تلاش از ظرفیت‌های کشور استفاده می‌کنیم و البته در این مسیر باید همه‌ امکانات و ابزارهایمان را در اختیار اشتغال بگذاریم تا شاهد تثبیت شغل و ایجاد شغل جدید باشیم.

وی در خصوص برنامه‌های وزارت کار برای بی‌سوادان استان، گفت: برای آموزش نیروی بی‌سواد کمتر از 50 سال در استان هم برنامه‌ای داریم و در این مسیر آموزش فنی و حرفه‌ای نیز می‌تواند کمک رسان باشد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به این‌که سن بازنشستگی امروزه به 45 سال رسیده است، بیان کرد: متاسفانه به سمت بدهی‌های انباشته در صندوق‌ها حرکت کرده‌ایم و این موضوع نیاز به بررسی دارد.

ربیعی اعلام کرد که در پنج ماهه‌ی اول سال، 8700 بیمه شده‌ی جدید ثیت شده است و همچنین طی چهارسال گذشته معادل 15 سال قبل ساخت‌وساز در کشور داشته‌ایم.

برچسب ها: تدبیر24 حل مشکلات
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: