اسنپ‌بك و تداوم ابهام راهبردي

اسنپ‌بك و تداوم ابهام راهبردي

ابراهیم متقی - فشارهاي بين‌المللي و محدوديت‌هاي اقتصادي ايران پس از 5 مهر افزايش بيشتري پيدا مي‌كند. اين امر به‌گونه اجتناب‌ناپذير تأثير خود را بر زندگي اقتصادي و قابليت‌هاي تاكتيكي ايران به‌جا خواهد
اقتصاد دیجیتال و تاب‌آوری زنجیره ارزش پتروشیمی زیر فشار تحریم

اقتصاد دیجیتال و تاب‌آوری زنجیره ارزش پتروشیمی زیر فشار تحریم

محمدمهدی محمدی- صنعت پتروشیمی ایران، به‌عنوان قلب تپنده صادرات غیرنفتی کشور، بارها این آزمون را پشت سر گذاشته و هر بار با زخمی تازه، اما همچنان زنده و ایستاده به مسیر خود ادامه داده است. اما امروز ماجرا پیچیده‌تر از همیشه است
شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۴ - 2025 October 04
کد خبر: ۹۴۸۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳

آقای تلویزیون به خودت بیا!

شاید بزودی مثلاً ببینیم‌ روی تابلوی تبلیغاتی‌ نوشته«شاپور! یادت نره سر راه زغال و تنباکو بخری».تلویزیون هم پیشدستی کرده و هنگام پخش بازی‌های فوتبال خارجی، با نرم افزار، تبلیغات خودش را روی تابلوهای تبلیغاتی می‌گذارد، مثلاً وسط بازی بارسلونا و والنسیا ناگهان روی تابلوهای تبلیغاتی کنار زمین در نیوکمپ می‌نویسند: «فروش پاییزی ویژه اطلس پود آغاز شد!».
تدبیر24»روزنامه ایران در ستون طنز خود نوشت: ابتدای یادداشت امروز را با یک خاطره شخصی آغاز می‌کنم تا به اصل مطلب برسیم. چند سال پیش گروهی قصد تولید یک برنامه تلویزیونی داشتند، بنده هم قرار بود نویسنده آیتم‌های طنز همین برنامه باشم، در دوران پیش تولید با مدیر شبکه جلسه‌ای گذاشتند و نفرات را معرفی کردند، مدیر شبکه که واقعاً استعداد بزرگی بود، وسط همین معرفی‌ها گفت: «خوبه برنامه‌های تلویزیونی ما، نویسنده و... ندارن، اگه نه چند نفر می‌شدین؟!» خلاصه نوبت به معرفی بنده که رسید، تهیه‌کننده خطاب به مدیر شبکه گفت:«ایشون فریور خراباتی هستن، اومدن گلدوناتون رو آب بدن و برن!». ببینید اینها را ما به شوخی می‌گیریم اما صدا و سیما خیلی جدی می‌گیرد. حالا که به جای ناصر ملک مطیعی و سعید کنگرانی، دابسمش سازهای حرفه‌ای و بدلیجات‌های شبیه اصل تولید می‌کنیم، نتیجه همین سیاست های‌ کلانی است که صدا و سیما بخشی از آن است. اما تلویزیون این‌ روزها چند مدل برنامه‌سازی را مدنظر خود قرار داده که اشاره مختصری به آنها می‌کنیم؛
چالشت تو حلقم: برنامه‌ای چالشی که دو موافق همزمان در یک برنامه چالشی حضور پیدا می‌کنند، به صورت دیالوگ، فحش را می‌کشند به افرادی که با آنها مخالف هستند.
زن بسونید: برنامه‌هایی که بدون ارائه راهکاری خاص و مشخص، همینطور‌کیلویی به جوانان می‌گویند که ازدواج کنند، یعنی از مزایای ازدواج می‌گویند اما از‌ روش فراهم کردن شرایط ازدواج، ما را بی‌نصیب می‌گذارند و یک پسر بچه را می‌آورند جلوی‌دوربین تا به یک پسر بچه دیگر‌بگوید: «درس نخواند و زن بسوند».
مسابقات ورزشی: درگیری‌های میان سازمان لیگ و صداوسیما بر سر حق پخش تلویزیونی، کار را به جایی رسانده که در‌ تابلوهای تبلیغاتی کنار زمین ناگهان نوشته می‌شود:«فحش گذاشتم هرکس این بازی رو پخش کنه» یا«آقای صداوسیما به خودت بیا، مال مردم خوردن نداره» یعنی به جای مذاکره و نامه نگاری، حرف‌ها را در تابلوهای تبلیغاتی‌ کنار زمین به یکدیگر می‌زنیم، شاید بزودی مثلاً ببینیم‌ روی تابلوی تبلیغاتی‌ نوشته«شاپور! یادت نره سر راه زغال و تنباکو بخری».تلویزیون هم پیشدستی کرده و هنگام پخش بازی‌های فوتبال خارجی، با نرم افزار، تبلیغات خودش را روی تابلوهای تبلیغاتی می‌گذارد، مثلاً وسط بازی بارسلونا و والنسیا ناگهان روی تابلوهای تبلیغاتی کنار زمین در نیوکمپ می‌نویسند: «فروش پاییزی ویژه اطلس پود آغاز شد!».
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: